W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Budowa przepraw doraźnych z wykorzystaniem wojskowego sprzętu mostowego

Autorzy

Wariant tytułu

EN Construction of emergency crossings using military bridge equipment

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2017 | Numer: nr 24

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • przeszkody wodne i ich pokonywanie
  • sprzęt przeprawowo–mostowy
  • mosty towarzyszące
  • mosty pływające
  • mosty składane
Streszczenie

PL Wojskowe konstrukcje mostowe dzięki swoim zaletom, takim m.in. jak wysokie tempo montażu i łatwość dostosowania do warunków miejscowych, mogą być bardzo przydatne do przywracania zdolności eksploatacyjnej ciągów drogowych w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych i awarii obiektów mostowych bądź ich przebudowy. W artykule przedstawiono sprzęt przeprawowo-mostowy będący na wyposażeniu armii państw NATO oraz możliwości jego użycia w zależności od potrzeb. Wyróżniono trzy rodzaje tego sprzętu: zmechanizowane mosty towarzyszące, wykorzystywane w zasadzie do pokonywania wąskich przeszkód (terenowych i wodnych) do 50 metrów; samobieżne i przewoźne parki pontonowe, które umożliwiają pokonywanie szerokich przeszkód wodnych; mosty składane o rozpiętościach przęseł w granicach 30 – 40 metrów. Odnosząc się do sytuacji kryzysowej, na rys.1 zobrazowano opis sytuacji problemowej w obszarze budowy i użytkowania mostu.

EN Military bridges, thanks to their advantages (such as high assembly speed and easy adaptation to local conditions), can be very useful for restoring the operational capacity of road sections in the event of natural disasters, bridge breakdowns and their reconstruction. The article presents the cross-bridge equipment provided by NATO's armies and its use according to needs. There are three types of hardware: mechanized supporting bridges, used in principle for crossing narrow obstacles (terrain and water) up to 50 meters; self-propelled and floating pontoon parks that allow for widespread water obstacles; bridges with spans of 30-40 meters. Referring to the crisis, illustrated in Figure 1 description of the problem situation in the area of construction and operation of the bridge.

Strony (od-do)

345 - 357

DOI

10.21008/j.1897-4007.2017.24.25

Zaprezentowany na

XXVII Seminarium "Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów", 13-14.06.2017, Rosnówko k. Poznania, Polska

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.