W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

5th ITEE Symposium

Autorzy

[ 1 ] Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2011

Opublikowano w

Research in Logistics & Production

Rocznik: 2011 | Tom: vol. 1 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • conference
  • information technologies
  • environmental engineering
Streszczenie

EN Globalization and Postmodernity are the two fundaments of changes in Cities. The domain of Globalization is Civilization - the "base" - material/measurable values. 1) Democracy. 2) Liberalism. 3) Equal Human Rights. 4) Tolerance. 5) Progress of transportation and the electronic communication. 6) The revolution in informatics, achievements in digital techniques - for studying and projecting Cities. The domain of Postmodernity is Culture -the "addition", "higher Values": intellectual, spiritual, immeasurable. Popular Postmodern: Views, Lifestyle and Behavior - crisis of eternal Values. Elitist Creative Class with New Dynamism - positive values. Postmodern cult of Beauty concerning: body, clothes, gadgets, vehicles, interiors and houses both dwellings and offices. Therefore - Public Places, Social Spaces, Urban Interiors, surrounding of built environment. Threshold between private versus public domain - motivation/financing. Aesthetic approach in City Design: 1) Beautification of existing Urban Space, 2) Beautiful New Estates in Cities, 3) Beautiful Place for location - the price for Good Address and the cost of The View. Ecological approach: 1) Plants into body of a building: green roofs, Terraces - Gardens, "Vertical Gardens" - walls covered with climbers and lawns. 2) Postmodern City Parks. 3) The Real Ecology in urban/architectural outer space in the edge of Nature - attractive constructions: rainwater catchers, water reservoirs, dust/gas filters, propellers, solar panels, selected dustbins etc. Attitudes towards identity and local tradition in Urban Design: 1) Promoting local individual identity, "regional, patriotic" approach - cultural prestige, "better selling" marketing; 2) Fascination with The New - creating strong Contrast, 3) Compromise. Controversial urban intervention, with the USA flavor: 1) Billboards, 2) Hypermarkets, 3) Condos, 4) Skyscrapers. On this theoretical background, author develops the last sample - skyscrapers as the problem in centers in historical Cities in West Europe and in Poland. Conclusions.

Strony (od-do)

119 - 121

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.