W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Most im. Gen. Grota-Roweckiego w Warszawie - analizy pomostu techniką „trepanacji”

Autorzy

Wariant tytułu

EN Gen. Grot-Rowecki bridge in Warsaw - detailed deck analysis

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2014 | Numer: nr 18

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Most Grota-Roweckiego
  • technika trepanacji
  • MES
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie obiekt ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno-użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu, podniesienie użytkowych obciążeń pomostu do klasy A + Stanag 150 oraz ustroju niosącego i podpór do klasy B. Oryginalnym aspektem o charakterze badawczym są szczegółowe modele lokalne reprezentatywnych fragmentów obiektu (wyizolowane w tzw. procesie trepanacji). Z założenia modele te muszą być kompatybilne z tak zwanymi modelami globalnymi odwzorowującymi pracę całej konstrukcji. Obliczenia lokalne pozwoliły na szczegółowe analizy zagadnień, takich jak spiętrzenie i koncentracja naprężeń, stateczność lokalna oraz lokalne współczynniki dynamiczne.

EN Paper presents selected issues of deck computations of gen. Grot-Rowecki bridge in Warsaw. The bridge is a steel structure of continuous beam with a total length of 646 m for each of two road lines. After reconstruction the bridge is designed to satisfy the parameters of S-8 highway for traffic, pedestrians and cyclist. The bridge functional and operational rules assume a significant increase of the object width, increase deck maximum load to class A + Stanag 150, superstructure and supports to class B. The paper is focused on the detailed FEM models of the representative parts of the bridge. These models are defined so as they strictly comply with global structural bridge behavior and satisfy fundamental rules of mechanics. The detailed analysis allows insight into the issues like the accumulation and concentration of stresses, local stability, local dynamic factors which is not possible with global models.

Strony (od-do)

232 - 240

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.