W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

CSR in Polish SMEs – from perception to infatuation. Examples of socially engaged firms from the Pomeranian Region

Autorzy

Wariant tytułu

PL CSR w polskich MSP – od postrzegania do zauroczenia. Przykłady firm zaangażowanych społecznie z regionu pomorskiego

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2016 | Numer: nr 68

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Corporate Social Responsibility
  • CSR
  • social commitment
  • small and medium-sized enterprises
  • SMEs
PL
  • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
  • CSR
  • zaangażowanie społeczne
  • małe i średnie przedsiębiorstwa
  • MSP
Streszczenie

EN Despite the increasing worldwide awareness of the importance of social issues in contemporary business management, Polish small and medium-sized enterprises seem to remain in the group of followers, certainly not leaders, of the corporate social responsibility (CSR) movement, and this despite important dissemination efforts by numerous institutions. The aim of this paper is to present the bumpy road to the (still incomplete) implementation of CSR by Polish SMEs and also to demonstrate a possible shift in the attitude of Polish entrepreneurs. The research is based on available statistical and qualitative data from recent reports and official policies. A presentation of cases of companies emerging from a regional CSR contest completes the picture.

PL Niezależnie od rosnącej na świecie świadomości znaczenia kwestii społecznych we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem, polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wydają się pozostawać raczej w grupie naśladowców, na pewno nie liderów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i to pomimo dość dużego wysiłku licznych instytucji w zakresie rozpowszechniania wiedzy o tej koncepcji. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyboistej drogi do wdrażania, ciągle jeszcze niepełnego, koncepcji CSR w polskich MSP, ale także wykazanie potencjalnej zmiany w postawie polskich przedsiębiorców. Badanie opiera się na dostępnych danych statystycznych i jakościowych z ostatnich raportów i oficjalnych regulacji. Przedstawiony obraz aktualnej sytuacji uzupełniają przypadki przedsiębiorstw laureatów jednego z regionalnych konkursów.

Strony (od-do)

147 - 156

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.