W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Extreme89: an XP war game

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki (II), Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2006

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN Extreme89 is a simulation game designed to introduce software teams – programmers and customers – to Extreme Programming practices. The game is run by a moderator and lasts 89 minutes – this is the reason why we named it Extreme89. Several teams build-up of customer representative and programmers compete to earn maximum number of points. Teams earn points for delivering properly produced artifacts. Artifacts in the game correspond to software modules delivered to customer in real software projects. Every artifact in the game is assigned a Fibonacci-like function. Manual computing values of the functions performed by the programmers substitutes real programming. Rules of Extreme89 closely correspond to XP practices. The game has two releases while each release is build-up of two increments. Extreme89 with its atmosphere of the competition and time-compressed active lesson of XP was successfully introduced to Computer Science students at Poznan University of Technology.

Strony (od-do)

278 - 287

DOI

10.1007/11751113_20

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/11751113_20

Książka

Rapid Integration of Software Engineering Techniques : Second International Workshop, RISE 2005, Heraklion, Crete, Greece, September 8-9, 2005, Revised Selected Papers

Zaprezentowany na

2nd International Workshop on Rapid Integration of Software Engineering Techniques, RISE 2005, 8-9.09.2005, Heraklion, Greece

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.