W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Przydatność rysunku. O kształceniu przyszłych architektów

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Wariant tytułu

EN Advantages of drawing. The education of future architects

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz

Rocznik: 2021 | Numer: nr 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • rysunek
  • architektura
  • architektura wnętrz
  • sztuka
EN
  • drawing
  • architecture
  • interior design
  • art
Streszczenie

PL Autor artykułu przedstawia doniosłą rolę rysunku w sztukach wizualnych i architekturze w kontekście historycznym oraz współczesnym, specyfikę kształcenia przyszłych architektów i architektów wnętrz uwzględniającą zmiany powstałe przez rozwój nowych mediów oraz uwarunkowania edukacyjne mające wpływ na kształcenie. Artykuł z racji zaintereso-wań autora jest poświęcony przede wszystkim działaniom na płaskiej powierzchni, szcze-gólnie rysunkowi i dążeniom do przekazania umiejętności przydatnych w tym zakresie, w uprawianiu zawodu architekta. Omawia także przykładowe ćwiczenia rysunkowe polegające na kreowaniu przestrzeni przez studentów. Wnioski z poruszenia powyższych problemów zostały zawarte w końcowym podsumowaniu.

EN The author of the article presents the important role of drawing in visual arts and architecture in the historical and contemporary context, the specificity of educating future architects and interior architects, taking into account the changes caused by the development of new media, and educational conditions influencing education. The article, due to the author's interests, is devoted primarily to activities in the field of drawing, in particular, and efforts to transfer skills useful in this area in practicing the profession of an architect. He also discusses exemplary exercises involving the creation of space by students in drawing exercises. Conclusions from the above-mentioned problems are included in the final summary.

Strony (od-do)

145 - 153

DOI

10.21008/j.2658-2619.2021.4.9

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte repozytorium

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.