Projektowanie wnętrz obiektów edukacyjnych. Przedszkole – wybrane aspekty
[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Interior design of educational facilities. Preschool building – selected aspects
2021
artykuł naukowy
polski
- projektowanie wnętrz
- przedszkole
- przestrzeń edukacyjna
- analiza ścieżek funkcjonalnych
- interior design
- kindergarten
- educational space
- analysis of functional paths
PL W artykule omówiono wybrane aspekty projektowania wnętrz w przestrzeniach edukacyjnych przeznaczonych dla najmłodszych – dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Projektowanie wnętrz przedszkolnych wymaga od projektanta wieloaspektowej analizy potrzeb funkcjonalnych różnych grup użytkowników. W artykule przedstawiono również możliwość wykorzystania analizy ścieżek funkcjonalnych (ang. functional path analysis) w kontekście projektowania wnętrz przedszkola modułowego, na przykładzie prac wykonanych przez studentów 3 semestru I stopnia kierunku architektura wnętrz w ramach przedmiotu teoria i podstawy projektowania wnętrz w obiektach usługowych w roku akademickim 2019/2020.
EN The article discusses selected aspects of interior design in educational spaces intended for the youngest – children aged 3 to 6 years. Designing preschool interiors requires from the designer a multi-faceted analysis of the functional needs of various user groups. The article presents the use of the Functional Path Analysis in the context of interior design of a modular kindergarten, based on the examples made by students of the 3rd semester (first-cycle studies, Interior Design) as part of the theory and basics of interior design in service facilities at RA 2019-2020.
184 - 192
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
otwarte repozytorium
ostateczna wersja opublikowana
publiczny
40
40