W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The Symmetry of the Muscle Tension Signal in the Upper Limbs When Propelling a Wheelchair and Innovative Control Systems for Propulsion System Gear Ratio or Propulsion Torque: A Pilot Study

Autorzy

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ S ] student

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Symmetry

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 14 | Numer: no. 5

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • wheelchair
  • maximum voluntary contraction (MVC)
  • assistive technology
  • shifting gear
  • torque control
  • drive
Streszczenie

EN Innovative wheelchair designs require new means of controlling the drive units or the propulsion transmission systems. The article proposes a signal to control the gear ratio or the amount of additional propulsion torque coming from an electric motor. The innovative control signal in this application is the signal generated by the maximum voluntary contraction (MVC) of the muscles of the upper limbs, transformed by the central processing unit (CPU) into muscle activity (MA) when using a wheelchair. The paper includes research on eight muscles of the upper limbs that are active when propelling a wheelchair. Asymmetry in the value for MVC was found between the left and right limbs, while the belly of the long radial extensor muscle of the wrist was determined to be the muscle with the least asymmetry for the users under study. This pilot research demonstrates that the difference in mean MVCmax values between the left and the right limbs can range from 20% to 49%, depending on the muscle being tested. The finding that some muscle groups demonstrate less difference in MVC values suggests that it is possible to design systems for regulating the gear ratio or additional propelling force based on the MVC signal from the muscle of one limb, as described in the patent application from 2022, no. P.440187.

Strony (od-do)

1002-1 - 1002-12

DOI

10.3390/sym14051002

URL

https://www.mdpi.com/2073-8994/14/5/1002

Uwagi

article number: 1002

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

2,7

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.