W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Experimental and Analytical Approaches to the Mechanical Resistance of Moped Tire Under Impact

Autorzy

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 33 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • moped tire deflection
  • tire dynamic stiffness
  • tire radial deflection
  • tire impact loading
  • dynamic adhesion coefficient
Streszczenie

EN The aspects related to the dynamic modeling of the mechanical properties of motorcycle tires following the practical application of research methods have been analyzed for many years. A test stand was constructed for the examination, and a mathematical model was proposed to calculate tire parameters. This study aims to develop the characteristics of the radial dynamic stiffness of a pneumatic tire depending on the pressure in the tire, speed of the beater simulating tire slipping onto a small obstacle lying on the road, and impact damping. The testing device was designed to simulate a sudden strike of a tire on a stiff foreign body lying on a road plane. The experiment was performed for three different values of air pressure in the tire, beater rate, and impact energy of the tested wheel. The dynamic radial stiffness of pneumatic tires decreased with increasing deformation speed and pressure. Presented in the paper research methodology can be an introduction to further, more complicated research, where will be taken into consideration factors such as wheel rotation, driving or breaking the wheel, friction, etc. The proposed methodology can be extended to assess the dynamic adhesion coefficient during tire impact loading.

Strony (od-do)

2022105-1 - 2022105-9

DOI

10.21008/j.0860-6897.2022.1.05

URL

https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2022-33-1/articles/vps_2022105.pdf

Uwagi

Article Number: 2022105

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.