Zastosowanie kart kontrolnych do monitorowania zmian na rynku kompetencji pracowniczych
[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
2022
artykuł naukowy
polski
- zarządzanie kompetencjami
- wymagania kompetencyjne
- karty kontrolne
- HRM
PL Celem artykułu jest opracowanie i zweryfikowanie innowacyjnej metody monitorowania rynku kompetencji stanowiącej składową zarządzania kompetencjami. Sprawne, bieżące uzupełnianie wiedzy o kompetencjach, które powinny być wymagane w organizacjach, jest ważne ze względu na dużą zmienność wymagań kompetencyjnych. W badaniach wykorzystano metodę kart kontrolnych, które zazwyczaj są stosowane w monitorowaniu procesów produkcyjnych w celu zapewnienia jakości. Zastosowana implementacja stanowi innowację w badaniu nad kompetencjami. Wyniki badania odniesiono do wymagań dotyczących wybranych kompetencji miękkich na rynku kompetencji. Wybór tylko jednego regionalnego rynku kompetencji, zawężonego do wybranych wymagań kompetencyjnych stanowi ograniczenie badań. Wprowadzone zawężenie jest jednak zdaniem autorów uprawnione na etapie opracowania i wstępnej weryfikacji metody, która powinna być doskonalona w dalszych badaniach. Przedstawione w opracowaniu rozwiązanie ma praktyczne zastosowanie dla kadry zarządzającej organizacji w poszczególnych jej obszarach funkcjonalnych. Może na przykład stanowić przydatne narzędzie HRM.
39 - 44
artykuł dostępny po 6 miesiącach od opublikowania
ostateczna wersja opublikowana
6 miesięcy po opublikowaniu
40