CSR jako czynnik warunkujący zachowania młodych konsumentów na rynku żywności
[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej
2021
rozdział w monografii naukowej
polski
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- zrównoważony rozwój
- konsumpcjonizm
- zrównoważona konsumpcja
- odpowiedzialna konsumpcja
- młodzi konsumenci
PL Celem artykułu jest identyfikacja związku pomiędzy społeczną odpowiedzialnością biznesu a zrównoważoną konsumpcją. Przy pomocy badań empirycznych autorka pracy podejmuje próbę zbadania podejścia młodych konsumentów do odpowiedzialnej konsumpcji oraz idei CSR. Wyniki badań wskazują, że pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu jest słabo rozpoznawane wśród młodych konsumentów. Ponadto wyniki badań pokazały zróżnicowany stosunek do zakupów, co składnia do stwierdzenia, że pokolenia Z nie należy utożsamiać z żadnym modelem konsumpcji. Artykuł wypełnia lukę badawczą, jaką jest brak opracowań łączących odpowiedzialne zachowania polskich konsumentów z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu.
101 - 113
20
20