Stres Cyfrowy – jedna z przyczyn spadku motywacji do kształcenia na studiach?
[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doctoral school student
[2.9] Mechanical engineering[6.6] Management and quality studies
2022
chapter in monograph
polish
- nauka zdalna
- stres cyfrowy
PL W artykule poruszono tematykę związaną ze stresem cyfrowym. Opisana została geneza zjawiska w tym kontekst rozwoju technologicznego, zmian pokoleniowych uwzględniając obecne zachowania społeczne. Przedstawiono najbardziej pozytywne i negatywne skutki nauki/pracy zdalnej. Na podstawie obecnej literatury przedmiotu dokonano definicji zjawiska. Zebrano również najważniejsze zasoby, które wykorzystywane są dla tej formy pracy i nauki. W części empirycznej artykułu zawarto wyniki badań przeprowadzone wśród 150 studentów. Problemem badawczym była ocena jakości kształcenia zdalnego i poziom odczuwanego stresu cyfrowego. W większości udzielonych odpowiedzi nauka zdalna nie jest przyczyną niepodejmowania studiów i rezygnowania z dalszego kształcenia w przypadku zmiany formy zajęć na zdalne. Jednakże powoduje wyższy poziom stresu niż w przypadku nauki stacjonarnej. Stres cyfrowy powinien być badany w sposób indywidualnych predyspozycji każdego człowieka i być włączony jako czynnik ryzyka w przypadku okresowych badań lekarskich pracowników. Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny.
131 - 143
20
20