W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Optimal design of brushless DC motor for electromobility propulsion applications using Taguchi method

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Journal of Electrical Engineering

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 74 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • brushless DC motor
  • Taguchi method
  • finite element analysis
  • optimal design
Streszczenie

EN This paper presents the optimal design of the permanent magnet brushless DC (BLDC) motor for electromobility propulsion applications. Two BLDC machines were analyzed: (a) – exterior rotor machine, and (b) – interior rotor machines.The optimization of both motors structures was executed by the Taguchi method. The device structure was described by three design variables. The functional parameter (efficiency) and the economic parameter (total mass of the permanent magnets) were included in the objective function. The BLDC motors have been modelled using a Finite Element Method (FEM). Finally, the functional parameters for both motor constructions were compared. The selected results of the calculations were presented and discussed.

Strony (od-do)

123 - 128

DOI

10.2478/jee-2023-0016

URL

http://iris.elf.stuba.sk/JEEEC/data/pdf/2_123-06.pdf

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Impact Factor

1

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.