W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

TRIZ in Marketing Management: Study of Current Situation

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2023

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
EN
  • Marketing Management
  • Digital Marketing
  • Artificial Intelligence
  • TRIZ
  • OTSM
Streszczenie

EN The issue addressed in this paper refers to the improvement of methods and tools for systematic innovation in the field of marketing management. The first part of the work defines a set of current and significant problems of marketing management, including a set of contradictions emerging in the management of Digital Marketing. The second part of the work, as a result of a systematic review of the literature, identifies the current state in the use of methods and tools of Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ) and General Theory of Powerful Thinking (OTSM) in marketing management. There are four basic categories of problems in solving of which the TRIZ and OTSM tools specified in the work apply, i.e., problems related to the implementation of the concept of quality management in marketing, the implementation of green marketing (including eco-design, eco-innovation), marketing product management (including product design and improvement) and the issues of sustainable marketing management of enterprise. The last part of the paper indicates the directions of further research work for the improvement of methods and tools for systematic innovation in the field of marketing management.

Strony (od-do)

378 - 389

DOI

10.1007/978-3-031-42532-5_29

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-42532-5_29

Książka

Towards AI-Aided Invention and Innovation : 23rd International TRIZ Future Conference, TFC 2023, Offenburg, Germany, September 12-14, 2023. Proceedings

Zaprezentowany na

23rd International TRIZ Future Conference TFC 2023, 12-14.09.2023, Offenburg, Germany

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.