W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Pianobeton i utrwalenie powierzchniowe

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Magazyn Autostrady

Rocznik: 2023 | Numer: nr 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • pianobeton
  • nawierzchnie drogowe
  • powierzchniowe utrwalenie
  • tanie drogi
Streszczenie

PL Artykuł stanowi opis kolejnego wariantu technologii tanich konstrukcji nawierzchni dróg samorządowych prezentowanych przez autorów na łamach „Magazynu Autostrady” (4/2021 i 3/2022). W niniejszej publikacji autorzy przedstawiają wnioski z przeprowadzonych badań nawierzchni odcinka testowego o niestandardowej konstrukcji, na którą składają się warstwa podbudowy z pianobetonu oraz warstwa ścieralna (zamykająca) wykonana w technologii powierzchniowego utrwalenia przeprowadzonego dwukrotnie. Nośność niestandardowej konstrukcji nawierzchni obciążonej sporadycznym natężeniem ruchu (≤ KR1) jest zapewniona poprzez odpowiednią grubość warstwy lub warstw podbudowy wykonanych z pianobetonu, których minimalna sumaryczna grubość jest uzależniona od warunków gruntowo-wodnych (od 15 cm w przypadku podłoża G1 do 50 cm w przypadku podłoża G4). Między innymi ze względu na koszty wykonania przedstawionej w artykule konstrukcji takie niestandardowe rozwiązanie stanowi atrakcyjną alternatywę do tradycyjnych rozwiązań katalogowych.

URL

https://drogowo-mostowy.pl/pianobeton-i-utrwalenie-powierzchniowe/

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.