W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Książka

Pobierz BibTeX

Tytuł

Komunikacja interpersonalna i biznesowa. Wybrane zagadnienia

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2023

Typ książki

podręcznik akademicki / skrypt

Język publikacji

polski

Streszczenie

PL Dla każdego człowieka znajomość zasad poprawnej komunikacji jest niezwykle istotna z punktu widzenia właściwego funkcjonowania w społeczeństwie. Wiąże się to z umiejętnością i łatwością, z jaką przychodzi nawiązywanie nowych kontaktów, komunikatywnym formułowaniem swoich myśli, opinii, uczuć zarówno za pomocą języka werbalnego, jaki i komunikacji pozawerbalnej, czyli tzw. mowy ciała. Jednak komunikowanie się najczęściej nie przebiega jednokierunkowo, a jest dialogiem (procesem dwustronnym), dlatego równie ważna jak umiejętność wysyłania wiadomości jest także biegłość w prawidłowym interpretowaniu informacji odbieranych od otaczających nas ludzi i właściwego reagowania na nie. Podręcznik zawiera wybrane spośród bardzo licznych, podstawowe zagadnienia dotyczące komunikowania się ludzi zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jaki i w sytuacjach bardziej formalnych, zawodowych. Umiejętność porozumiewania się jest niezbędna na każdym etapie funkcjonowania zespołów i organizacji. Począwszy od określania celów i sposobów ich realizacji, poprzez organizowanie, nadzorowani i motywowanie, aż do kontroli wykonania zadań. Książka kierowana jest w szczególności do studentów kierunków związanych z zarządzaniem, studiujących na studiach pierwszego stopnia. Opisano w niej różne czynniki wpływające na skuteczność porozumiewania się, czyli stopień osiągnięcia celu i zamierzeń. Dzięki podręcznikowi czytelnik ma możliwość pogłębienia swojej wiedzy i wykonania różnych ćwiczeń w celu wyuczenia nowych postaw i sposobów działania, które poprawią jego relacje z bliższym i dalszym otoczeniem oraz pomogą uniknąć sytuacji spornych i konfliktowych. Podręcznik podzielono na trzy części. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano poszczególne elementy procesu komunikacji werbalnej zachodzące między dwoma stronami oraz komunikacji pozawerbalnej, która towarzyszy temu procesowi. Scharakteryzowano różne ujęcia typologii osobowości i jej wpływ na styl komunikowania się i rozwiązywania konfliktów. Podsumowanie stanowi analiza czynników wpływających na dobrą komunikację i stanowiących jej bariery. Drugi rozdział zawiera opis wybranych aspektów komunikacji zachodzącej w procesie rekrutacji. Scharakteryzowano rekrutację z punktu widzenia pracodawcy poszukującego pracowników, jak i osoby ubiegającej się o pracę. Zwrócono uwagę na kształtowanie umiejętności poprawnego i ciekawego przygotowania dokumentów aplikacyjnych, odpowiednie przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz profesjonalne zachowanie. W rozdziale trzecim uwagę skoncentrowano na komunikacji zachodzącej w sytuacjach zawodowych w obszarze biznesu. W szczególności zwrócono uwagę na nowe kompetencje, które rozwijają się i pojawiają wraz z rozwojem przemysłu 4.0 oraz dobieraniem osób i tworzeniu efektywnych zespołów pracy. Zwrócono uwagę na rolę umiejętności zarzadzania zadaniami w czasie. Przedstawiono etapy przygotowania się do wystąpień przed szerszą publicznością oraz sposoby ich doskonalenia. Opisano także proces rekrutacji pracownika z punktu widzenia pracodawcy, jak i kandydata ubiegającego się o pracę. Zwrócono uwagę na rozwijanie umiejętności kreatywnego podejścia do rozwiązywania różnych sytuacji problemowych w sferze zawodowej. Ostatnimi zagadnieniami, które poruszono są negocjacje. Wyjaśniono pojęcie i etapy procesu negocjacyjnego, przedstawiono charakterystykę stylów negocjacyjnych oraz cechy charakteryzujące sprawnego negocjatora.

Miejsce

Poznań, Polska

Wydawca

Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

Wydawca z listy Ministerstwa

Politechnika Poznańska

Data opublikowania

2023

Liczba stron

148

ISBN

978-83-7775-673-7

URL

https://www.wydawnictwo.put.poznan.pl/books/isbn_978-83-7775-673-7

Całkowita wartość punktowa monografii

80

Całkowita wartość punktowa monografii (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

120

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.