W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Model of student engagement in the distance learning process

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Central European Management Journal

Rocznik: 2024 | Tom: in press | Numer: in press

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Student engagement
  • Model of student engagement
  • Distance learning
  • Teacher's attitude
  • Higher education
Streszczenie

EN Purpose We aimed to identify factors that influence student engagement in distance learning. Design/methodology/approach The research involved a group of 671 students from economic and technical higher education institutions in Poland. We collected the data with the CAWI technique and an original survey. Next, we processed the data using principal component analysis and then used the extracted components as predictors in the induced smoothing LASSO regression model. Findings The components of the students’ attitude toward remote classes learning conditions are: satisfaction with teachers’ approach, attitude to distance learning, the system of students’ values and motivation, IT infrastructure of the university, building a network of contacts and communication skills. The final model consisted of seven statistically significant variables, encompassing the student’s sex, level of studies and the first five extracted PCs. Student’s system of values and motivation as well as attitude toward distance learning, were those variables that had the biggest influence on student engagement. Practical implications The research result suggests that in addition to students’ system of values and motivation and their attitude toward distance learning, the satisfaction level of teachers’ attitude is one of the three most important factors that influence student engagement during the distance learning process. Originality/value The main value of this article is the statistical model of student engagement during distance learning. The article fills the research gap in identifying and evaluating the impact of various factors determining student engagement in the distance learning process.

Data udostępnienia online

11.04.2024

DOI

10.1108/CEMJ-01-2024-0005

URL

https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/CEMJ-01-2024-0005/full/html#sec002

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

1,3 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.