W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

A Sensor-Based Application for Eco-Driving Management in Short-Term Car Rentals

Autorzy

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 16 | Numer: iss. 9

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • CO2 emission reduction
  • driving style identification
  • IoT system validation
  • driving style analysis
Streszczenie

EN How to reduce fuel consumption to mitigate CO2 emissions to the atmosphere and improve road safety is one of the priorities to be addressed in the field of transport in the European Union. Considering the trend towards more frequent car rentals, it seems important to encourage drivers to change their driving style to a more ecological and economic one. This can be achieved by a system (built of a sensor located in the car, analytical software in the cloud and a mobile application for displaying results) that analyzes driving style and tells the driver how to drive better. Solutions such as the car bus PCB, GSM/GPS modem and 3D sensors were used in the development of the sensor. The validation of the sensor and the development of the analytical system are based on tests carried out in road conditions and in a closed area. Graphical methods (box-plot charts), correlation analysis and testing statistical hypotheses using the Mann–Whitney method were used in the analysis of the test results. The developed sensor and the analytical system allow for identifying the driving style of drivers. This system, through the use of a sensor that allows for downloading data not only from the car’s CAN bus but also the forces acting on the vehicle, permits the checking of 14 driving parameters used to interpret the driver’s driving style.

Data udostępnienia online

01.05.2024

Strony (od-do)

3805-1 - 3805-17

DOI

10.3390/su16093805

URL

https://www.mdpi.com/2071-1050/16/9/3805

Uwagi

Article number: 3805

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

01.05.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,9 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.