W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Inna publikacja

Pobierz BibTeX

Tytuł

Badania inżynierskie jako wsparcie w orzecznictwie sądowym

Autorzy

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2024

Typ dokumentu

referat

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • prawo karne
  • inżynieria
  • badania naukowe
  • orzecznictwo sądowe
  • materiały dowodowe
  • obrażenia
  • ruch drogowy
  • medycyna sądowa
Streszczenie

PL Referat poświęcony zagadnieniom związanym z badaniami inżynierskimi, będącymi wsparciem w orzecznictwie sądowym. W ramach wykładu przedstawiono aktualne wyniki badań w zakresie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Zwrócono uwagę na problem bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Przedstawiono specjalistyczne zagadnienia oraz wyniki badań własnych: - wypadki i kolizje wśród rowerzystów w aglomeracji poznańskiej i w Polsce, - stan techniczny samochodów osobowych w zachodniej Polsce na podstawie wybranych wskaźników, - samochodowe pasy bezpieczeństwa – stopień ochrony, ocena wybranych wskaźników diagnostycznych, - urazy powypadkowe - stosowanie lub niestosowanie pasów bezpieczeństwa, - części nowe, homologowane a części nieautoryzowane, części używane, - impuls siły, zderzenie czołowe, właściwości mechaniczne materiałów w aspekcie uderzenia, - pasy bezpieczeństwa i pasy transportowe – wybrane wskaźniki diagnostyczne, - krzywa przeżycia człowieka w aspekcie przeciążeń działających na ciało, - ostatnia sekunda życia kierowcy samochodu osobowego nabiegającego czołowo na drzewo z prędkością ok. 80km/h, - badania doświadczalne taśm samochodowych pasów bezpieczeństwa – statyka, - badania doświadczalne taśm samochodowych pasów bezpieczeństwa – dynamika, - praca pasów transportowych i przykładowe wyniki badań, - wyniki badań procesu hamowania motocykla, - ochrona głowy kaskiem, konstrukcja kasku, urazy głowy podczas wypadków pojazdów jednośladowych, - pneumatyczne absorbery uderzenia wykonane z materiału LDPE, - przykładowe zniszczenia kasków powypadkowych, - przypadek rzeczywisty – ocena techniczna, opinia biegłego, wyrok sądu rejonowego, - ocena bezpieczeństwa użytkowników samochodów ze względu na prędkość, - przypadek rzeczywisty – kolizja drogowa, ocena, dyskusja.

Uwagi

Wykład - Zakład Prawa Karnego UAM; 14.06.2024

Data opublikowania

2024

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.