W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Comparative Analysis of Turbulence Models for Turbulent Non-premixed Combustion: A Hybrid Rocket Engine Case Study

Autorzy

[ 1 ] Instytut Energetyki Cieplnej, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna
[2.10] Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Rok publikacji

2024

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Turbulent Combustion
  • Hybrid Rocket Engine
  • Computational Fluid Dynamics
Streszczenie

EN The phenomenon of turbulent combustion in the range of high Reynolds numbers is complicated to model using standard averaging methods like RANS (Reynolds-averaged Navier–Stokes). In the presented research, an extensive comparative analysis of turbulence models used for modeling this type of phenomenon was carried out. The object of the study was a combustion chamber of a hybrid rocket engine with swirled oxidant injection and a divergent section at the end of the chamber to ensure better mixing of fuel and oxidant. As part of the study, a DDES (Delayed Detached Eddy Simulation) type simulation was performed, from which averaged flow fields were then created using the Favre averaging. The flow field thus created was compared in 2D RANS-type simulations using the most popular turbulence models in this type of analysis, such as k − ω, k − ϵ, hybrid models, and RSM (Reynolds stress equation model). Analyzing the results allows us to identify the limitations of simplified analyses and show which turbulence model is most effective for modeling turbulent combustion phenomena.

Strony (od-do)

148 - 157

DOI

10.1007/978-3-031-67241-5_14

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-67241-5_14

Książka

Advances in Computational Heat and Mass Transfer. Proceedings of the 14th International Conference on Computational Heat and Mass Transfer (ICCHMT 2023), 4-8 September, 2023, Düsseldorf, Germany, Volume 1

Zaprezentowany na

14th International Conference on Computational Heat and Mass Transfer, ICCHMT 2023, 4-8.09.2023, Düsseldorf, Germany

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.