W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Policy-Based Traffic Steering and Load Balancing in O-RAN-Based Vehicle-to-Network Communications

Autorzy

[ 1 ] Instytut Radiokomunikacji, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

IEEE Transactions on Vehicular Technology

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 73 | Numer: no. 7

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Open Radio Access Network (O-RAN)
  • vehicular communication (V2X)
  • traffic steering
  • load balancing
  • xApp design
  • rApp design
  • policy-based control
  • RAN Intelligent Controller (RIC)
  • 5G
Streszczenie

EN Vehicular communication (V2X) is one of the challenging use cases in the context of 5G and beyond networks due to its temporal and spatial dynamics. It is very specific and demanding from the perspective of a mobile network, especially since it covers a wide range of services with different requirements. On the other end, one of the key ideas behind the Open Radio Access Network (O-RAN) concept is to embed intelligence into the RAN to allow network and resource optimization through tailored applications. This is possible due to the introduction of the RAN Intelligent Controller (RIC), along with xApps and rApps. In this paper, we bring both of these worlds together and propose the use of Traffic Management and Traffic Steering applications in V2X scenarios. We also emphasize the usage of enrichment information (EI), enabled by O-RAN, specific to vehicular services (e.g., car platoon geolocation, or emergency situation notifications) which allows for optimal policy control. The numerical results for multiple V2X use cases show that the flexibility, provided by the O-RAN architecture enables optimized handling of the resources through policy control when dynamic changes occur on the road. Thus, we conclude that O-RAN is fit for purpose for the V2X scenarios.

Strony (od-do)

9356 - 9369

DOI

10.1109/TVT.2024.3399924

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/10529320

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

czasopismo hybrydowe

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Impact Factor

6,1 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.