W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Bibliometric Analysis in Family Business Brands

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H, Oeconomia

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 58 | Numer: no. 4

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • brand
  • family business
  • family business brands
  • Scopus
  • VOSviewer
Streszczenie

EN Theoretical background: Family businesses are a key aspect of the Polish economy. These are businesses that remain under the control of the family or are managed by family members, often passed down from generation to generation. Their importance in Poland is particularly visible in the context of the numerous small and medium enterprises that form the core of the Polish economy. These businesses often have a rich history and heritage that can provide a solid foundation for building a strong brand. Purpose of the article: The aim of this article is to present a bibliometric analysis in the area of family business brands. This analysis will provide a better understanding of the current literature base and detect areas for further research. Research methods: The research method used was a bibliometric analysis, including citation and co-oc- currence analysis of keywords using the VOSviewer programme, of articles from the Scopus international database. 58 publications from 1999 to 2023, focusing on the topic of family business brands, were selected and analysed. In order to conduct the most precise analysis, research questions such as the following were formulated: Who are the most influential authors publishing in the research field (in terms of citations) and who publishes the most? or What is a keyword network? Main findings: An increase in the number of publications on family business brands has been noticed, especially since 2018. The highest number of publications appeared in 2023. In total, publications were cited 1,456 times, with the highest number of citations (384) in 2018. The average number of citations per year was 112. The most cited article is “Concealing or revealing the family?: Corporate brand identity strategies in family firms” by Micelotta and Raynard (2011), with 173 citations. The largest number of publications comes from the category “Business, Management, and Accounting”. The most influential authors in this field are Prügl and Botero. Research emphasises the importance of integrating family values into marketing strategies and building customer trust, which can be the basis for further research and practical applications in brand management of family firms.

Strony (od-do)

25 - 45

DOI

10.17951/h.2024.58.4.25-45

URL

https://journals.umcs.pl/h/article/view/18178

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.