W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Analysis of injectors reaction on the external signals in direct injection systems

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Analiza reakcji wtryskiwacza na sygnały zewnętrzne w układach wtrysku bezpośredniego

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 68 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • fuel injection
  • injection delay
  • constant-volume chamber
PL
  • wtrysk bezpośredni
  • opóźnienie wtrysku
  • komora stałej objętości
Streszczenie

EN The aim of the research was to assess the external signals of fuel injection by piezoelec- tric injectors of engines fueled with gasoline and diesel fuel. The assessment focused on the delay analysis of fuel injection start in relation to the time of appropriate control signals occured. The research on these relations was conducted with the use of the system for ana- lysing fast-varying processes and high speed camera HSS 5 by LaVision installed in the test stand with constant-volume chamber. The tests were conducted for different injectors with direct injection of liquid fuels under variable conditions: different fuel pressure, air back- pressure and injection time. The paper correlates the electric parameters activating injector operation with parameters of actual fuel injection. For this purpose the digital processing of images was applied enabling actual times determination of fuel injection initiation. Essen- tial differences between the activation time of fuel injection and its actual occurrence were pointed out.

PL Celem artykułu było oszacowanie wpływu sygnałów elektrycznych na warunki pracy wtryskiwaczy piezoelektrycznych w układach bezpośredniego wtrysku benzyny i oleju napędowego. Analizę skupiono na opóźnieniu odpowiedzi układu w odniesieniu do pojawienia się sygnału sterującego. Do badań wykorzystano aparaturę do rejestracji przebiegów szybkozmiennych i szybką kamerę do robienia zdjęć HSS5 firmy LaVision. Badania wykonano w komorze stałej objętości przy zmiennych warunkach ciśnienia wtrysku, przeciwciśnienia oraz czasu wtrysku. W artykule powiązano sygnały elektryczne z faktycznym pojawieniem się kropel paliwa w komorze. Do tego celu wykorzystano komputerowo analizowane obrazy. Wskazano różnicę czasu między pojawieniem się sygnału sterującego a rzeczywistym wypływem paliwa.

Strony (od-do)

39 - 51

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.3.04

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.