W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Experimental bases for the rail track surface damage detection system

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Eksperymentalne podstawy systemu detekcji uszkodzeń powierzchni szyn kolejowych

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2015 | Tom: vol. 67 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • diagnostics
  • maintenance
  • railway lines
Streszczenie

EN A diagnosis of rail surface is generally based on the classical method of direct assessment and track geometry measurements. Identification and qualification of inequality and damage on the surface rails is depend on the skills and experience person who conducting inspection. In times of increasing exploitation of railways, infrastructure managers decide to use systems supporting the assessment of technical condition of the railways. In order to improve efficiency of detecting and maintaining uniform assessment criteria developed systems for detecting and monitoring inequalities damage on the surface rails. This article presents the assumption being the basis of the experimental monitoring system dedicated to the Polish railway infrastructure manager. The foundation of the research will be measurement and analysis of the dynamic response of the selected railway vehicle. The functional requirements and the actual research methodology on selected section of the main railwayline have been discussed. The paper presents architecture of measurement subsystem installed on typical type passenger electric locomotive. The implementation of a method for assessing in existing monitoring system has been proposed.

PL W artykule przedstawiono założenia badań eksperymentalnych będących podstawą systemu monitorowania przeznaczonego dla zarządcy polskiej infrastruktury kolejowej. Badania są oparte na pomiarach i analizie dynamicznej odpowiedzi wybranego pojazdu kolejowego. Opisano wymagania funkcjonalne oraz metodykę badań rzeczywistych na wybranym odcinku magistrali kolejowej. Przedstawiono architekturę podsystemu pomiarowego zainstalowanego na wybranym typie pasażerskiej lokomotywy elektrycznej. Zaproponowano wykorzystanie sposobu oceny w istniejącym systemie monitorującym.

Strony (od-do)

5 - 11

DOI

10.21008/j.2449-920X.2015.67.3.01

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.