Atrakcyjność reklam LED a ich zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i uciążliwość dla mieszkańców
[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
2015
Rocznik: 2015 | Numer: nr 191-192
artykuł naukowy
polski
PL Wraz z rozwojem technologii diod świecących w naszych miastach pojawiły się wielkopowierzchniowe reklamy, zbudowane z diod elektroluminescencyjnych. Zastosowanie technologii LED w reklamie pozwoliło na prezentowanie w krótkim czasie wielu spotów reklamowych na jednym ekranie, użycie barwnych tekstów, grafiki, efektów specjalnych, animacji, czy obrazów wideo często o bardzo dużej jaskrawości. Niemniej jednak wszystkie atuty reklamy LED, rozpatrywane z punktu widzenia właścicieli tych obiektów, w żadnym wypadku nie powinny być uciążliwe dla mieszkańców, ani mieć negatywnego wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W artykule pokazano zarówno atrakcyjność tego typu nośników z punktu ich widzenia właścicieli, jak i ich uciążliwość dla mieszkańców oraz potencjalne źródło zagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
17 - 25