W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

The impact of visual impressions on human work environment-based on the example of industrial design

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2013

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • work environment
  • visual quality
  • emotions
Streszczenie

EN This paper presents an original method for evaluating aesthetic factors in the work environment. The study assumes that the aesthetic appeal affects the behavior, enhances the identification, positive effects on the emotional attitude toward work. On the contrary, ugliness causes negative attitude, discourages creativity, causes indifference. In reality between perfection and aesthetic ugliness there is a whole range of intermediate states, which are in very different ways shaping our emotional relationship to the environment. The aim of research is to associate those emotions with d characteristic aesthetic features of industrial forms.

Strony (od-do)

255 - 263

DOI

10.1007/978-3-642-39188-0_27

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-39188-0_27

Książka

Universal Access in Human-Computer Interaction. Design Methods, Tools, and Interaction Techniques for eInclusion : 7th International Conference, UAHCI 2013 Held as Part of HCI International 2013 Las Vegas, NV, USA, July 21-26, 2013 : Proceedings, Part I

Zaprezentowany na

7th International Conference on Universal Access in Human-Computer Interaction, UAHCI 2013, Held as Part of HCI International 2013, 21-26.07.2013, Las Vegas, United States

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.