W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Determinanty zarządzania wiedzą organizacji uczących się na przykładzie wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Determinants of knowledge management in learning organizations on the basic of faculties of economic science in public universities of the pomorskie region

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • zarządzanie wiedzą
  • organizacja ucząca się
  • determinanty uczenia się
  • efekty uczenia się
EN
  • knowledge management
  • learning organization
  • determinants of learning
  • effects of learning
Streszczenie

PL Publiczne uczelnie wyższe przez lata jako twory bardzo zhierarchizowane ze znacznymi przejawami biurokratyzmu i silnie scentralizowaną władzą w XXI wieku mają przed sobą wiele pracy w dążeniu do doskonalenia ich zdolności do uczenia się. Głównym celem badań było zdiagnozowanie stanu uwarunkowań i efektów uczenia się badanych organizacji. Postawiono następujące hipotezy badawcze: zdolność do uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych jest niewystarczająca z punktu widzenia potrzeb rynku usług edukacyjnych oraz istnieje konieczność i możliwość zaprojektowania działań zwiększających zdolność do uczenia się badanych organizacji. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania empiryczne, których podmiotem badań były wydziały ekonomiczne publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego. Przedmiotem było zdiagnozowanie uwarunkowań oraz efektów uczenia się w badanych wydziałach. Diagnozowany poziom uczenia się jest na poziomie średnim, co oznacza, że w zakresie jego podnoszenia jest jeszcze wiele do zrobienia. Dynamika wzrostu efektów procesu uczenia się chociaż w niewielkim stopniu była dodatnia.

EN Public universities over the years as the creations of a very hierarchical with significant manifestations of bureaucracy and a highly centralized power in the twenty-first century have much work in a bid to improve their ability to learn. The main aim of the research was to diagnose the state of conditions and learning outcomes studied organization. Erected following hypotheses: the ability to learn economics departments of public universities is inadequate to the needs of the educational services market and there is a need and possibility to design activities that increase the ability to learn the surveyed organizations. In order to verify these hypotheses acceptance conducted empirical studies, which were the subject of the research departments of economic public universities Pomorskie Region. The object was to diagnose conditions and learning outcomes in the surveyed departments. Diagnosed the level of learning is at the middle level, which means that it has the lift is still much to do. The growth rate of the effects of learning, although little was positive.

Liczba stron

276

Dziedzina wg OECD

ekonomia i biznes

Dyscyplina wg KBN

organizacja i zarządzanie

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1832

Katalog on-line

to20179033

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Krzysztof Leja

Miejsce

Sopot, Polska

Data

23.04.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Agata Sudolska

Miejsce

Toruń, Polska

Data

18.04.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

29.05.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.