Determinanty zarządzania wiedzą organizacji uczących się na przykładzie wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego
[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant
[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Determinants of knowledge management in learning organizations on the basic of faculties of economic science in public universities of the pomorskie region
polski
- zarządzanie wiedzą
- organizacja ucząca się
- determinanty uczenia się
- efekty uczenia się
- knowledge management
- learning organization
- determinants of learning
- effects of learning
PL Publiczne uczelnie wyższe przez lata jako twory bardzo zhierarchizowane ze znacznymi przejawami biurokratyzmu i silnie scentralizowaną władzą w XXI wieku mają przed sobą wiele pracy w dążeniu do doskonalenia ich zdolności do uczenia się. Głównym celem badań było zdiagnozowanie stanu uwarunkowań i efektów uczenia się badanych organizacji. Postawiono następujące hipotezy badawcze: zdolność do uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych jest niewystarczająca z punktu widzenia potrzeb rynku usług edukacyjnych oraz istnieje konieczność i możliwość zaprojektowania działań zwiększających zdolność do uczenia się badanych organizacji. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania empiryczne, których podmiotem badań były wydziały ekonomiczne publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego. Przedmiotem było zdiagnozowanie uwarunkowań oraz efektów uczenia się w badanych wydziałach. Diagnozowany poziom uczenia się jest na poziomie średnim, co oznacza, że w zakresie jego podnoszenia jest jeszcze wiele do zrobienia. Dynamika wzrostu efektów procesu uczenia się chociaż w niewielkim stopniu była dodatnia.
EN Public universities over the years as the creations of a very hierarchical with significant manifestations of bureaucracy and a highly centralized power in the twenty-first century have much work in a bid to improve their ability to learn. The main aim of the research was to diagnose the state of conditions and learning outcomes studied organization. Erected following hypotheses: the ability to learn economics departments of public universities is inadequate to the needs of the educational services market and there is a need and possibility to design activities that increase the ability to learn the surveyed organizations. In order to verify these hypotheses acceptance conducted empirical studies, which were the subject of the research departments of economic public universities Pomorskie Region. The object was to diagnose conditions and learning outcomes in the surveyed departments. Diagnosed the level of learning is at the middle level, which means that it has the lift is still much to do. The growth rate of the effects of learning, although little was positive.
276
ekonomia i biznes
organizacja i zarządzanie
DrOIN 1832
publiczny
Krzysztof Leja
Sopot, Polska
23.04.2017
polski
publiczny
Agata Sudolska
Toruń, Polska
18.04.2017
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
29.05.2017
Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu