Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Determinanty zarządzania wiedzą organizacji uczących się na przykładzie wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego

Authors

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student

Promoter

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

EN Determinants of knowledge management in learning organizations on the basic of faculties of economic science in public universities of the pomorskie region

Language

polish

Keywords
PL
  • zarządzanie wiedzą
  • organizacja ucząca się
  • determinanty uczenia się
  • efekty uczenia się
EN
  • knowledge management
  • learning organization
  • determinants of learning
  • effects of learning
Abstract

PL Publiczne uczelnie wyższe przez lata jako twory bardzo zhierarchizowane ze znacznymi przejawami biurokratyzmu i silnie scentralizowaną władzą w XXI wieku mają przed sobą wiele pracy w dążeniu do doskonalenia ich zdolności do uczenia się. Głównym celem badań było zdiagnozowanie stanu uwarunkowań i efektów uczenia się badanych organizacji. Postawiono następujące hipotezy badawcze: zdolność do uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych jest niewystarczająca z punktu widzenia potrzeb rynku usług edukacyjnych oraz istnieje konieczność i możliwość zaprojektowania działań zwiększających zdolność do uczenia się badanych organizacji. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania empiryczne, których podmiotem badań były wydziały ekonomiczne publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego. Przedmiotem było zdiagnozowanie uwarunkowań oraz efektów uczenia się w badanych wydziałach. Diagnozowany poziom uczenia się jest na poziomie średnim, co oznacza, że w zakresie jego podnoszenia jest jeszcze wiele do zrobienia. Dynamika wzrostu efektów procesu uczenia się chociaż w niewielkim stopniu była dodatnia.

EN Public universities over the years as the creations of a very hierarchical with significant manifestations of bureaucracy and a highly centralized power in the twenty-first century have much work in a bid to improve their ability to learn. The main aim of the research was to diagnose the state of conditions and learning outcomes studied organization. Erected following hypotheses: the ability to learn economics departments of public universities is inadequate to the needs of the educational services market and there is a need and possibility to design activities that increase the ability to learn the surveyed organizations. In order to verify these hypotheses acceptance conducted empirical studies, which were the subject of the research departments of economic public universities Pomorskie Region. The object was to diagnose conditions and learning outcomes in the surveyed departments. Diagnosed the level of learning is at the middle level, which means that it has the lift is still much to do. The growth rate of the effects of learning, although little was positive.

Number of pages

276

OECD domain

economy and business

KBN discipline

management and quality studies

Signature of printed version

DrOIN 1832

On-line catalog

to20179033

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Krzysztof Leja

Place

Sopot, Polska

Date

23.04.2017

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Agata Sudolska

Place

Toruń, Polska

Date

18.04.2017

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

29.05.2017

Unit granting title

Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Obtained title

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.