Modelling and experimental research of polypropylene fibre reinforced high performance concrete regarding ductility
[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
PL Modelowanie i badania doświadczalne betonu wysokowartościowego zbrojonego włóknami polipropylenowymi w aspekcie ciągliwości
angielski
- high-performance concrete
- polypropylene fibre
- ductility
- experimental research
- modelling
- beton wysokowartościowy
- włókna polipropylenowe
- ciągliwość
- badania doświadczalne
- modelowanie
EN Polypropylene fibre reinforced high performance concrete (PFRHPC) is concerned in the dissertation. The results of conducted experimental research are presented. The compressive strength and Young’s modulus as well as Poisson’s ratio were determined. Full-scale beams (12x24x260 cm) were subjected to cyclic three-point bending with increasing of middle-span deflection in each cycle. The experimental research was complemented with modelling and numerical analysis of PFRHPC beams. The mesh-sensitivity verification was carried out also. A special attention is paid to the ductility issue. The ductility parameters like fracture energy, characteristic length, ductility length and toughness indices were calculated based on my own experimental results.
PL Niniejsza rozprawa dotyczy betonu wysokowartościowego zbrojonego włóknami polipropylenowymi - PFRHPC (polypropylene fibre reinforced high performance concrete). W pracy przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań doświadczalnych. Określono wytrzymałość na ściskanie oraz moduły Younga i Poissona. Belki pełnowymiarowe (12x24x260 cm) poddano testom cyklicznego trójpunktowego zginania z zwiększającym się z każdym cyklem przemieszczeniem w środku rozpiętości belki. Badania doświadczalne zostały uzupełnione modelowaniem i numeryczną analizą belek wykonanych z PFRHPC. Przeprowadzono również weryfikację wrażliwości gęstości siatki elementów skończonych na przebieg ścieżki siła-przemieszczenie. Specjalną uwagę poświęcono w pracy zagadnieniu ciągliwości. Parametry ciągliwości, takie jak energia pękania, długość charakterystyczna, długość ciągliwości czy wskaźniki ciągliwości zostały obliczone w oparciu o wyniki własnych badań laboratoryjnych.
162
nauki inżynieryjne i techniczne
inżynieria lądowa i transport
DrOIN 2209
publiczny
Wiesława Głodkowska
Koszalin, Polska
03.08.2022
polski
publiczny
Dariusz Łydżba
Wrocław, Polska
08.10.2022
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
25.10.2022
Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport Politechniki Poznańskiej
doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport