W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Modelling and experimental research of polypropylene fibre reinforced high performance concrete regarding ductility

Autorzy

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

PL Modelowanie i badania doświadczalne betonu wysokowartościowego zbrojonego włóknami polipropylenowymi w aspekcie ciągliwości

Język

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • high-performance concrete
  • polypropylene fibre
  • ductility
  • experimental research
  • modelling
PL
  • beton wysokowartościowy
  • włókna polipropylenowe
  • ciągliwość
  • badania doświadczalne
  • modelowanie
Streszczenie

EN Polypropylene fibre reinforced high performance concrete (PFRHPC) is concerned in the dissertation. The results of conducted experimental research are presented. The compressive strength and Young’s modulus as well as Poisson’s ratio were determined. Full-scale beams (12x24x260 cm) were subjected to cyclic three-point bending with increasing of middle-span deflection in each cycle. The experimental research was complemented with modelling and numerical analysis of PFRHPC beams. The mesh-sensitivity verification was carried out also. A special attention is paid to the ductility issue. The ductility parameters like fracture energy, characteristic length, ductility length and toughness indices were calculated based on my own experimental results.

PL Niniejsza rozprawa dotyczy betonu wysokowartościowego zbrojonego włóknami polipropylenowymi - PFRHPC (polypropylene fibre reinforced high performance concrete). W pracy przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań doświadczalnych. Określono wytrzymałość na ściskanie oraz moduły Younga i Poissona. Belki pełnowymiarowe (12x24x260 cm) poddano testom cyklicznego trójpunktowego zginania z zwiększającym się z każdym cyklem przemieszczeniem w środku rozpiętości belki. Badania doświadczalne zostały uzupełnione modelowaniem i numeryczną analizą belek wykonanych z PFRHPC. Przeprowadzono również weryfikację wrażliwości gęstości siatki elementów skończonych na przebieg ścieżki siła-przemieszczenie. Specjalną uwagę poświęcono w pracy zagadnieniu ciągliwości. Parametry ciągliwości, takie jak energia pękania, długość charakterystyczna, długość ciągliwości czy wskaźniki ciągliwości zostały obliczone w oparciu o wyniki własnych badań laboratoryjnych.

Liczba stron

162

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2209

Katalog on-line

to2023500574

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Wiesława Głodkowska

Miejsce

Koszalin, Polska

Data

03.08.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Dariusz Łydżba

Miejsce

Wrocław, Polska

Data

08.10.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

25.10.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.