W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza ograniczenia emisji cząstek stałych z silników o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim za pomocą techniki filtracyjnej

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Analysis of the particulate emissions reduction from direct injection spark ignition engines by means of a filtration technology

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • cząstki stałe
  • GPF
  • nośnik metalowy
  • emisja PN
EN
  • particulate matter
  • GPF
  • metal substrate
  • PN emissions
Streszczenie

PL Popularność silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny spowodowała zwiększenie zawartości cząstek stałych o średnicach poniżej 100 nm w gazach wylotowych, co wymaga zastosowania rozwiązań ograniczających emisję PM do atmosfery w aspekcie zarówno masy, jak i liczby. Wiąże się to z celem rozprawy doktorskiej, którym jest zaprojektowanie i wytworzenie filtra cząstek stałych z nośnikiem metalowym mogącym stanowić zamiennik dla filtrów z nośnikiem ceramicznym. W rozprawie opisano autorską procedurę opracowaną w celu odwzorowania warunków rzeczywistych za pomocą hamowni silnikowej. Na podstawie obliczeń numerycznych dokonano analizy wpływu perforacji kanałów nośnika na własności filtracyjne. W rozdziale dotyczącym wyników badań dokonano analizy otrzymanych wartości dla konfiguracji komercyjnych oraz prototypowych. Porównanie otrzymanych wartości emisji i natężenia emisji umożliwiło wskazanie najskuteczniejszego rozwiązania i udowodnienie tezy wynikającej z głównego celu rozprawy doktorskiej.

EN The popularity of gasoline direct injection engines resulted in an particulate matter emissions increase (diameters below 100 nm), which requires solutions reducing PM emissions in terms of both mass and number. This is related to the purpose of the doctoral dissertation, which is to design and manufacture a particulate filter with a metal substrate that can be a replacement for filters with a ceramic substrate. The dissertation describes the proprietary procedure developed in order to reflect real conditions with the use of an engine dynamometer. On the basis of numerical calculations, an analysis of the substrate channels perforations on the filtration properties was made. Values obtained in research results were analyzed for commercial and prototype configurations. The comparison of the obtained emission values and emission intensity made it possible to indicate the most effective solution and to prove the thesis resulting from the main aim of the doctoral dissertation.

Liczba stron

110

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2226

Katalog on-line

to2023500567

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Ilona Jacyna-Gołda

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

01.09.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Aleksander Sobota

Miejsce

Katowice, Polska

Data

18.10.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

23.11.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.