W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Ekologiczna ocena samochodów osobowych o różnych napędach w drogowych testach emisyjnych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Ecological rating of passenger cars with different drive systems in on-road emission tests

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • emisja spalin
  • badania drogowe
  • RDE
  • WLTC
  • test homologacyjny
EN
  • exhaust emission
  • on-road tests
  • RDE
  • WLTC
  • homologation test
Streszczenie

PL Głównym zagadnieniem a jednocześnie celem pracy była możliwość opracowania metody, określającej emisję zanieczyszczeń z pojazdów samochodowych w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego na podstawie wyników uzyskanych w teście homologacyjnym. Badania i analizy wykonano dla pojazdów wyposażonych w silnik o zapłonie iskrowym, samoczynnym oraz z napędem hybrydowym. Cechą wspólną wybranych pojazdów była klasa pojazdów – samochody osobowe, o zbliżonej masie własnej oraz zbliżonej mocy maksymalnej silnika spalinowego i tej samej klasie emisyjnej (Euro 6d). W ramach pracy opracowano narzędzie analityczne pozwalające na porównywanie testów homologacyjnego i drogowego pod kątem wyników emisji drogowej zanieczyszczeń w całych testach badawczych, ale również w poszczególnych ich fazach.

EN The dissertation concerns the ecological evaluation of passenger cars with different powertrains in road emission tests. The main issue and, at the same time, the aim of the study was the possibility of developing a method to determine emissions from motor vehicles in real traffic conditions on the basis of the results obtained in the type-approval test. Tests and analyses were carried out for vehicles equipped with spark-ignition, compression-ignition, and hybrid vehicles. The common feature of the selected vehicles was the class of the vehicles – passenger cars, with similar kerb weight and maximum internal combustion engine power, and the same emission standard (Euro 6d). As part of the dissertation, an analytical tool has been developed that allows the comparison of type-approval and road tests in terms of road emission results for the entire test tests, but also for their individual phases.

Liczba stron

106

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa, geodezja i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2242

Katalog on-line

to2023500730

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Dariusz Pietras

Miejsce

Bielsko-Biała, Polska

Data

19.05.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Paweł Woś

Miejsce

Rzeszów, Polska

Data

22.05.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

06.06.2023

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.