W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Czynniki kształtujące postawy przedsiębiorcze młodzieży

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Factors shaping entrepreneurial attitudes of young people

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • przedsiębiorczość
  • postawy przedsiębiorcze
  • intencje przedsiębiorcze
  • postawy młodzieży
EN
  • entrepreneurship
  • entrepreneurial attitudes
  • young people
  • entrepreneurial intention
Streszczenie

PL Głównym celem pracy naukowej było określenie czynników kształtujących postawy przedsiębiorcze młodzieży. W rozdziale pierwszym omówiono historię i rozwój przedsiębiorczości, analizując proces, postawę i zachowanie przedsiębiorcze. Podkreślono rolę przedsiębiorcy w społeczeństwie, szczególnie w kontekście tworzenia miejsc pracy, generowania innowacji i wzmacniania konkurencyjności. W rozdziale drugim przedstawiono czynniki rozwoju przedsiębiorczości, obejmujące aspekty psychologiczne, demograficzne, społeczno-kulturowe i prawno-ekonomiczne. Omówiono także rolę edukacji przedsiębiorczej oraz jej stan w Polsce i innych krajach europejskich. Badania własne, przeprowadzone wśród uczniów i studentów województwa wielkopolskiego, stanowiły podstawę rozdziału trzeciego. Wnioski z badań dotyczyły cech przedsiębiorczych, kompetencji i intencji przedsiębiorczych młodzieży, wpływu otoczenia przedsiębiorczego oraz czynników motywujących i blokujących ich intencje przedsiębiorcze.

EN The main objective of the research was to determine the factors shaping the entrepreneurial attitudes of young people. Chapter one delved into entrepreneurship's history, development, and key aspects. Emphasis was placed on the entrepreneur's role in societal development, job creation, innovation, and economic growth. Chapter two explored literature on psychological, demographic, socio-cultural, and legal-economic factors influencing entrepreneurship. It also discussed the role of education in shaping entrepreneurial attitudes and provided an overview of entrepreneurship education in Poland and Europe. Additionally, institutional support for entrepreneurship in Poland was analyzed. Chapter three presented and interpreted empirical research results from surveys conducted among high school seniors and university students in Wielkopolska. The focus was on entrepreneurial traits, competencies, intentions, the influence of the entrepreneurial environment, and motivating/blocking factors.

Liczba stron

231

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

nauki o zarządzaniu i jakości

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Marek Matejun

Miejsce

Łódź, Polska

Data

16.10.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Maria Urbaniec

Miejsce

Kraków, Polska

Data

29.12.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska przed obroną

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

26.02.2024

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.