Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Analysis of behaviour and residual capacity of fire-exposed concrete-filled tubular columns

Authors

[ 1 ] Instytut Analizy Konstrukcji, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Promoter

[ 1 ] Instytut Analizy Konstrukcji, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

[ 1 ] Instytut Analizy Konstrukcji, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

PL Analiza zachowania i nośność resztkowa zespolonych słupów z rur wypełnionych betonem poddanych działaniu ognia

Language

english

Keywords
EN
  • fire resistance
  • residual load-bearing capacity
  • concrete-filled steel tubular (CFST columns)
  • lightweight cementitious composites with cenospheres (LCCC)
  • numerical and experimental analysis
PL
  • odporność ogniowa
  • nośność resztkowa
  • słupy z rur stalowych wypełnionych betonem
  • lekkie kompozyty cementowe z cenosferą
  • analiza numeryczna i eksperymentalna
Abstract

EN In this dissertation, the structural fire behaviour of concrete-filled steel tubular (CFST) columns is studied. The research focuses on circular CFST columns, and various aspects of their structural fire behaviour were studied. The study includes a historical background and its connection to the current state-of-the-art. The available experimental data were analysed thoroughly, which helped to identify areas that need improvement in the future.

PL W niniejszej rozprawie doktorskiej badane jest zachowanie słupów z rur stalowych wypełnionych betonem (CFST) w warunkach pożaru. Badania koncentrują się na okrągłych słupach CFST i różnych aspektach ich zachowania podczas pożaru. Badania obejmują tło historyczne i jego związek z aktualnym stanem wiedzy. Dostępne dane eksperymentalne zostały dokładnie przeanalizowane, co pomogło zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Number of pages

258

Scientific discipline (Law 2.0)

civil engineering, geodesy and transport

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Anna Halicka

Place

Lublin, Polska

Date

20.02.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Robert Kowalski

Place

Warszawa, Polska

Date

29.03.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation before defense

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

15.05.2024

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.