Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Metoda diagnozy i doskonalenia integracji kanałów obsługi klienta

Authors

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Promoter

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

EN A method for diagnosing and improving the integration of customer service channels

Language

polish

Keywords
PL
  • omnichannel
  • integracja kanałów obsługi klienta
  • doświadczenie zakupowe klienta
  • preferencje klientów
  • studium przypadku
EN
  • omnichannel
  • integration of customer care channels
  • customer shopping experience
  • customer preferences
  • case study
Abstract

PL Przedsiębiorstwa handlowe dostosowują obsługę do zmieniających się potrzeb klientów. Klienci oczekują elastyczności w wyborze kanałów obsługi, co czyni wdrożenie koncepcji omnichannel, integrującej wszystkie kanały, kluczową. Omnichannel umożliwia płynne przechodzenie między kanałami. Ta praca koncentruje się na przedsiębiorstwach handlu detalicznego, podkreślając zakupy w dowolnym kanale obsługi klienta i dowolną metodę dostawy przy zachowaniu integracji kanałów i troski o doświadczenia klienta. Badanie identyfikuje kluczowe czynniki wpływające na integrację kanałów, ocenia obecny poziom integracji i wskazuje możliwości jej doskonalenia. Przesłankami do tego badania jest rozwój technologii IT, zmieniające się nawyki klientów i brak metod integracji w literaturze. W doktoracie wykorzystano analizę literatury, metody heurystyczne, sondaże diagnostyczne i metodę studium przypadku. Celem pracy było opracowanie metody diagnozy i doskonalenia integracji kanałów obsługi klienta.

EN Commercial enterprises are adapting their services to the changing needs of customers. Customers expect flexibility in choosing customer care channels, making the implementation of the omnichannel concept, which integrates all channels, crucial. Omnichannel enables seamless transitions between channels. This work focuses on retail enterprises, emphasizing purchases in any customer care channel and any delivery method while maintaining channel integration and benefiting customer experience. The study identifies key factors affecting channel integration, assesses the current level of integration, and points out possibilities for its improvement. The premises for this research are the development of IT technologies, changing customer habits, and the lack of integration methods in the literature. This dissertation employs literature analysis, heuristic methods, diagnostic surveys, and the case study method. The aim of the work was to develop a method for diagnosing and improving the integration of customer care channels.

Number of pages

290

Scientific discipline (Law 2.0)

management and quality studies

Signature of printed version

DrOIN 2395

On-line catalog

to2024500771

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Alina Matuszak-Flejszman

Place

Poznań, Polska

Date

11.09.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Rafał Matwiejczuk

Place

Opole, Polska

Date

23.09.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

13.11.2024

Unit granting title

Rada Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości Politechniki Poznańskiej

Obtained title

doktor nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.