W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ zastosowania gazu ziemnego na parametry ekologiczne wybranych środków transportu

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • emisja
  • testy jezdne
  • badania w rzeczywistej eksploatacji
  • sprężony gaz ziemny
  • mobilny analizator spalin
EN
  • exhaust emission
  • road tests
  • real drive emission
  • Compressed Natural Gas
  • Portable Emission Measurement System
Streszczenie

PL Obserwuje się znaczący wzrost liczby pojazdów zasilanych CNG, które są wykorzystywane w komunikacji zbiorowej. Wymienione fakty stały się podstawą do realizacji przedstawionej pracy doktorskiej, której głównym celem jest ocena wpływu zastosowania CNG na ekologiczne parametry wybranych środków transportu. Przedstawiono opis zagadnień związanych z genezą, oraz zdefiniowano cel pracy i podstawowe pytania badawcze. Zaprezentowano obiekty badań, którymi były autobusy komunikacji miejskiej zasilanych ON i CNG. Dokonane pomiary emisji zanieczyszczeń zrealizowano przy wykorzystaniu mobilnej aparatury, opisano użytą metodę oraz zakres pomiarów związków gazowych. Przedstawiono uzyskane rezultaty z przeprowadzonych cykli pomiarowych dla testów jezdnych typu SORT oraz w RDE. Przedstawiono charakterystyki emisyjne. Zaprezentowane w pracy wnioski z przeprowadzonych badań odniesiono do ekologicznych jak i również ekonomicznych aspektów eksploatacji pojazdów CNG.

EN Observations one can note a regular and significant increase in the number of vehicles powered by CNG, which are used in public transport. These facts became the basis for the realization of this dissertation, whose main objective is to assess the impact of the application of CNG on the ecological parameters of chosen means of transport. Provides an overview of issues for undertaking this research. Research subjects in the form of public buses powered by CNG and ON have been presented, which were used to assess emissions directly acquired during testing. In further analyzes the results of measuring cycles for driving tests of the SORT type and on urban RDE. Work time density characteristics of vehicles, internal combustion engines, and the emission characteristics were determined. Presents the results for toxic exhaust components. The conclusions presented in this study were assessed through the environmental as well as economic aspects of maintenance of vehicles using CNG.

Liczba stron

110

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1728

Katalog on-line

to201580861

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Miłosław Kozak

Miejsce

Poznań, Polska

Data

21.09.2015

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Wojciech Gis

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

22.09.2015

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

19.10.2015

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport, w specjalności: ekologia w transporcie

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.