W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Model kompetencji i kwalifikacji specjalistów do spraw zamówień publicznych w administracji

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Model of competence and qualifications procurement specialists in the administration

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • kompetencje
  • kwalifikacje
  • Specjalista ds. zamówień publicznych
  • Model kompetencji
  • Standardy kwalifikacji zawodowych
EN
  • competence
  • qualifications
  • Procurement specialists
  • Model of competence
  • Standards of professional qualifications
Streszczenie

PL Przedmiotem badań pracy doktorskiej są kompetencje i kwalifikacje specjalistów do spraw zamówień publicznych (SZP) w administracji. Głównym celem pracy było stworzenie katalogu kompetencji, które powinien posiadać SZP w Polsce oraz opracowanie Standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu SZP. Metodyka badania została oparta na triangulacji: źródeł danych, metod badawczych i perspektyw badawczych oraz na koncepcji refleksyjnego praktyka. W początkowym etapie prac usystematyzowano kwestie terminologicznych i klasyfikacyjnych w obszarze kompetencji i kwalifikacji oraz przeanalizowano uwarunkowania dotyczące funkcjonowania systemu zamówień publicznych, istoty funkcjonowania zawodu SZP jak i standardów opisu kwalifikacji. Dla lepszego zobrazowania problemu gospodarowania kompetencjami SZP, przeanalizowano oferty pracy dotyczące SZP oraz przeprowadzono szereg badań empirycznych na grupie podmiotów gospodarczych wykorzystujących w swej działalności Pzp (7 studiów przypadku) i wśród celowo dobranych respondentów. W trakcie realizacji badań uwzględniono zróżnicowanie perspektyw. Pracę badawczą wspierano obserwacją uczestniczącą. Komplementarnie, posłużono się metodą analizy faktów i danych statystycznych. Uzyskane dane poddane zostały analizie ilościowej i jakościowej, a w kolejnym etapie podlegały weryfikacji przez ekspertów.Efektem realizacji badań było opracowanie trójmodelowego rozwiązania dotyczącego kompetencji (wielowymiarowy Model kompetencji oparty na układzie wiedza – umiejętności - postawy), kwalifikacji (Standardy kwalifikacji zawodowych) i trybu przygotowania zawodowego (autorskie rozwiązanie dotyczące modelu kształcenia w zawodzie).

EN The thesis focuses on the competences and qualifications of Public Procurement Specialists (PPS) in public administration. The main goal was to catalogue the competences required of public procurement (PP) in Poland and preparing Standards of professional qualification for a PP position. The methodology included the triangulation of data sources, research methods and study perspectives, as well as the author’s perspective as a practitioner. At the initial stage of the study, a literature study of Polish and international publications was conducted in order to introduce a systematic order to terms and classification issues for competences and qualifications. The following stage required an in-depth analysis of conditions of functioning of the public procurement system. The issue of better PPS competence management was presented more clearly through an analysis of job offers for PPS sector and empirical research conducted on a group of business entities applying Public Procurement Law (PPL) (7 case studies), as well as purposefully selected respondents. During the research a differentiation in perspectives was taken into account, with the assumption that only such approach would allow for learning the opinion and needs of the very PPL, as well as persons and institutions in direct contact with this professional group. The study was supported by participant observation. An additionally applied method of analysing factual and statistical data was deemed crucial for the purposes of this thesis. The data yielded underwent qualitative and quantitative analysis, and was subsequently verified by experts. The research resulted in preparing a tri-model solution pertaining to the competences (multidimensional competence model based on knowledge-skills-attitudes relationship), qualifications (standards for professional qualification) and professional preparation mode (author’s original solution for professional education model).

Liczba stron

286

Dziedzina wg OECD

ekonomia i biznes

Dyscyplina wg KBN

organizacja i zarządzanie

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1602

Katalog on-line

to201480587

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Józef Orczyk

Miejsce

Poznań, Polska

Data

05.06.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Anna Rakowska

Miejsce

Lublin, Polska

Data

09.06.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

23.06.2014

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.