W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Elastyczne planowanie obiektów infrastruktury eksploatowanych w zmiennym otoczeniu

Autorzy

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Budownictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Flexible approach for infrastructure planning in changing environment

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • elastyczność
  • efektywność ekonomiczna
  • ryzyko
  • projektowanie infrastruktury
EN
  • economic efficiency
  • flexibility
  • risk
  • infrastructure design
Streszczenie

PL Celem pracy jest przedstawienie i rozpropagowanie metodyki elastycznego podejścia do projektowania wraz z korzyściami płynącymi ze zmiany tradycyjnego modelu projektowania w obiektach inżynierskich na podejście elastyczne. Dodatkowo autorka zaproponowała procedurę pozwalającą na ocenę możliwości zastosowania różnych opcji elastyczności. Autorka ponadto stworzyła takie zmiany w typowych obliczeniach efektywności ekonomicznej inwestycji, które pozwoliły na wykorzystanie szans wynikających ze zmiennego otoczenia, gdyż wartość niepewności rośnie w warunkach niepewności i ryzyka. Badania zostały oparte na podstawie trzech przykładów – parkingu Park&Ride, fragmentu drogi ekspresowej S5 oraz fragmentu autostrady A2 – by pass Poznań Krzesiny – Poznań Komorniki.

EN The aim of the work is to present and popularize the methodology of a flexible approach to design along with the benefits of changing the traditional design model in engineering facilities to a flexible approach. In addition, the author proposed a procedure to assess the possibility of applying various flexibility options. The author also created such changes in the typical calculations of the economic efficiency of investments that allowed the use of opportunities resulting from the changing environment, as the value of uncertainty grows under conditions of uncertainty and risk. The research was based on three examples - the Park & Ride car park, a part of the S5 expressway and a part of the A2 motorway - by pass Poznań Krzesiny - Poznań Komorniki.

Liczba stron

193

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2199

Katalog on-line

to2022500560

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Roman Marcinkowski

Miejsce

Płock, Polska

Data

22.06.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Mieczysław Połoński

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

21.06.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

08.07.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.