W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

System transportu intermodalnego z poziomym, skośnym przeładunkiem naczep

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN The intermodal transport system with horizontal, diagonal semi-trailers transshipment

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • transport intermodalny
  • transport kombinowany
  • wagon intermodalny
  • przeładunek poziomy
EN
  • intermodal transport
  • combined transport
  • intermodal railcar
  • horizontal transshipment
Streszczenie

PL W pracy przeanalizowano strukturę kolejowych przewozów intermodalnych w Europie oraz w Polsce. Przeprowadzono szczegółową charakterystykę dotychczasowych rozwiązań intermodalnych technologii szynowo-drogowych. Przedstawiono również pierwsze na świecie rozwiązania techniczne wykorzystywane w transporcie międzygałęziowym. W wyniku zrealizowanych analiz w podjętej rozprawie doktorskiej, stworzono koncepcyjny model innowacyjnego systemu intermodalnego, szynowo-drogowego, do przewozu i przeładunku standardowych naczep drogowych. W pracy przeprowadzono obliczenia mechanizmów stanowiska przeładunkowego w celu wyznaczenia kolejności czynności pracy oraz czasu pracy urządzeń podczas etapu przeładunku. Następnie wyznaczono sumaryczne czasy przeładunków dla trzech różnych wariantów opracowanego systemu i porównano z czasami przeładunków w istniejących, konkurencyjnych rozwiązaniach. Podjęta analiza pozwoliła w końcowym etapie pracy zweryfikować system pod względem konkurencyjności wykorzystania. Konstrukcja wagonu oraz struktury przeładunkowej zostały zgłoszone do ochrony patentowej w Urzędzie Patentowym RP.

EN The paper analyses the structure of rail-road intermodal transport in Europe and in Poland. A detailed characterisation of current solutions of rail-road intermodal technologies has been carried out. The world's first technical solutions used in intermodal transport are also presented. A conceptual model of an innovative rail-road intermodal system for the transport and reloading of standard road semi-trailers has been developed as a result of the analyses performed in the dissertation. In this paper, the transshipment bay mechanisms were calculated to determine the sequence of work activities and the equipment working time during the transshipment stage. Then, the total reloading times for the three different variants of the developed system were determined and compared with the reloading times in existing, competitive solutions. The analysis undertaken allowed, in the final stage of the work, to verify the system in terms of competitiveness of use. The wagon and loading structure design has been registered for patent protection in the Patent Office of the Republic of Poland.

Liczba stron

165

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2217

Katalog on-line

to2023500571

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Roland Jachimowski

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

24.08.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Stanisław Młynarski

Miejsce

Kraków, Polska

Data

14.07.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

28.10.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.