W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wytrzymałość i stateczność konstrukcji trójwarstwowej pudła wagonu osobowego

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Budowy Maszyn i Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Strength and stability of a three - layer construction of a passenger car body

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • wytrzymałość
  • stateczność
  • wagon pasażerski
EN
  • strength
  • stability
  • coach
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono koncepcję budowy ustroju nośnego wagonu osobowego polegającą na zastąpieniu klasycznej konstrukcji szkieletowej rozwiązaniami wykorzystującymi aluminiowe, wielowarstwowe elementy powierzchniowe z rdzeniem wykonanym z blachy trapezowej. W celu prawidłowego zamodelowania wielowarstwowej konstrukcji nadwozia wagonu przeprowadzono badania analityczne i numeryczne płyty trójwarstwowej, którą następnie wprowadzono w konstrukcję nośną nadwozia wagonu. Wyniki analiz dla poszczególnych wariantów geometrycznych płyty porównano na wykresach. Pozytywna weryfikacja modelu płyty i metody postępowania pozwoliła na zbudowanie poprawnego modelu nadwozia z aluminiowymi elementami wielowarstwowymi. Wyniki obliczeń dla rozważanych koncepcji porównano z rezultatami dla wersji szkieletowej i na tej podstawie przedstawiono wstępną ocenę ich przydatności do zastosowania. We wnioskach omówiono zalety i wady takiego rozwiązania oraz dalsze propozycje zmian.

EN The subject of the doctoral thesis is three – layer construction of a passengers body car. The body based on classical skeleton construction and have a sandwich plates with trapezoidal core in side wall, roof and floor construction. The sandwich plates are made of aluminum and have trapezoidal core which is connected by welding to smooth sheets. First, the mathematical model of the sandwich plate is described. The differential equations of equilibrium of plate are solved. Moreover, numerical analyses with the use of the FEM – ABAQUS system are carried out. Results of analytical and numerical analysis are compared, and presented in figures. Second, the numerical model of a passenger body car is made, where the aluminum sandwich plates are used. Three different variants of the body are calculated. Results of numerical analyses three – layer construction body are compared with the results of classical body construction. Advantages and disadvantages all analyzed body constructions variants are described.

Liczba stron

78

Dziedzina wg OECD

inżynieria lądowa

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1621

Katalog on-line

to201580717

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Jerzy Madej

Miejsce

Sulejówek, Polska

Data

28.11.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Jarosław Mizera

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

28.11.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

10.12.2014

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: mechanika konstrukcji

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.