Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Badawcza analiza wtrysku paliwa w aspekcie właściwości ekologicznych silnika o zapłonie samoczynnym

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student

Promoter

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Research Analysis of the Fuel Injection in the Aspect of Ecological Properties of the Self-Ignition Engine

Language

polish

Keywords
PL
  • silnik spalinowy
  • ciśnienie wtrysku
  • emisja
  • wtryskiwacz
  • metody optyczne
EN
  • combustion engine
  • injection pressure
  • emission
  • injector
  • optical methods
Abstract

PL Przedmiotem rozprawy jest analiza wtrysku paliwa w aspekcie właściwości ekologicznych silnika o zapłonie samoczynnym. Zagadnienie to postanowiono rozwiązać na drodze szczegółowej analizy rozpylenia oleju napędowego. Praca składa się z trzech zasadniczych części. Pierwsza to badania modelowe interakcji strugi paliwa na ściankę tłoka. Druga część badań to symulacyjna analiza rozpylenia w aspekcie kontaktu paliwa ze ścianką tłoka. Trzecia część badań dotyczyła określenia wpływu zmiany warunków rozpylenia paliwa na emisję składników toksycznych spalin w silniku o zapłonie samoczynnym. Przedstawione w pracy rezultaty badań potwierdziły możliwość skutecznej poprawy wskaźników emisyjnych i ukazują, że problem rozprzestrzeniania się paliwa w komorze spalania w różnych warunkach termodynamicznych, przy zmiennym usytuowaniu wtryskiwacza względem tłoka, a także wieloczęściowym wtrysku paliwa nie został jeszcze w pełni rozpoznany i opisany.

EN Analysis of the fuel injection is a subject of the dissertation in the aspect of ecological properties of the engine about the self-ignition. Were decided to solve this issue on means of a detailed analysis of spraying diesel. The work consists of three components. First these are model tests interaction of the stream of fuel to the wall of the piston. The second part of examinations is simulation analysis of spraying the piston in the aspect of the contact of fuel with the partition wall. The third part of tests concerned determining influence of the variation of the terms of spraying fuel on emission of elements of the toxic exhaust fumes in the engine about the self-ignition. Results of research presented at the work confirmed the possibility of the effective improvement in emission indicators and are showing, that problem of the proliferation of fuel in a combustion chamber in different thermodynamic conditions, at changeable situating the injector towards the piston, as well as the multipartite fuel injection wasn't still fully recognised and described.

Number of pages

120

OECD domain

engineering and technical sciences

KBN discipline

construction and operation of machinery

Signature of printed version

DrOIN 1582

On-line catalog

to201480553

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Mirosław Wendeker

Place

Lublin, Polska

Date

02.01.2014

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Ireneusz Pielecha

Place

Poznań, Polska

Date

05.01.2014

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

27.01.2014

Unit granting title

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Obtained title

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.