Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Chapter

Download BibTeX

Title

Badanie systemu LLL zgodnie z procedurą ISO 15370:2010

Authors

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Year of publication

2014

Chapter type

paper

Publication language

polish

Keywords
PL
  • technika świetlna
  • znakowanie dróg ewakuacyjnych
  • pasy fotoluminescencyjne
  • system LLL
Abstract

PL Podstawowym sposobem oznaczania dróg ewakuacyjnych na statkach pasażerskich są pasy fotoluminescencyjne tworzące system LLL. W celu zapewnienia prawidłowego prowadzenia wzrokowego pasy te muszą być montowane w określonych miejscach ciągów komunikacyjnych oraz posiadać odpowiednie parametry fotometryczne po określonym czasie od ich aktywacji. Właściwości systemu LLL zależą od rodzaju zastosowanego materiału luminescencyjnego, źródła wzbudzenia oraz parametrów naświetlania. W artykule przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych dwóch rodzajów materiałów fotoluminescencyjnych stosowanych do budowy systemów LLL. Zgodnie z procedurą 1SO wyznaczono minimalny poziom natężenia oświetlenia na powierzchni materiału zapewniający uzyskanie wymaganych wartości luminancji w określonym czasie po zaniku źródła wzbudzenia. Ponadto zmierzono wartości luminancji uzyskane po 10-ciu i 60-ciu minutach od zaniku wzbudzenia w funkcji czasu naświetlania materiału.

Pages (from - to)

493 - 502

Book

VI Konferencja Promieniowanie Optyczne Oddziaływanie, Metrologia Technologie, Baranów Sandomierski, 28-30.05. 2014

Presented on

VI Konferencja Promieniowanie Optyczne Oddziaływanie, Metrologia Technologie, 28-30.05.2014, Baranów Sandomierski, Polska

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.