Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Modeling and simulation of the thermodynamic operating conditions of the CI engine

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ S ] student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Modelowanie i symulacja termodynamicznych warunków pracy silnika ZS

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • simulation
  • modelling
  • dynamic processes
PL
  • symulacja
  • modelowanie
  • procesy szybkozmienne
Abstract

EN The article presents comparative results of a diesel combustion engine (AVL 5804) along with their simulation analysis. The simulation was performed using the AVL Fire 2017 software. The article focused on the indicated pressure changes in the compression and expansion strokes and on the fuel combustion process. Based on the recorded pressure characteristics in the engine cylinder and its basic construction data, a simulation was performed in which specific initial conditions and models of injection, evaporation and fuel combustion were included. A close resemblance between the test results and the simulation results was observed. The largest discrepancies in the analyzed quantities concerned the pre-flame processes, which means that these issues should inform about the quality of the pressure characteristic and the heat release rate modeling in the cylinder of the internal combustion engine.

PL W artykule przedstawiono porównawcze wyniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym (AVL 5804) wraz z ich analizą symulacyjną. Symulację zrealizowano za pomocą oprogramowania AVL Fire 2017. W pracy skupiono się na przebiegu ciśnienia indykowanego w zakresie suwów sprężania i rozprężania oraz na procesie spalania paliwa. Na podstawie zarejestrowanych przebiegów ciśnienia w cylindrze silnika oraz jego podstawowych danych konstrukcyjnych prowadzono symulację, w której zawarto określone warunki początkowe oraz modele: wtrysku, odparowania oraz spalania paliwa. Uzyskano dużą zgodność wyników rzeczywistych z wynikami symulacji. Największe rozbieżności analizowanych wielkości dotyczyły procesów przed płomiennych, co powoduje, że zagadnienia te powinny stanowić o jakości modelowania przebiegu ciśnienia oraz szybkości wywiązywania ciepła w cylindrze silnika spalinowego.

Pages (from - to)

59 - 66

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/71/62

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.