Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Analysis of vehicle’s suspension's dynamic responses during test track rides and real exploitation

Authors

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.9] Mechanical engineering

Title variant

PL Analiza odpowiedzi dynamicznych zawieszenia pojazdu podczas jazd na torze testowym i rzeczywistej eksploatacji

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • suspension
  • dynamic responses
  • kinematic excitations
PL
  • zawieszenie
  • odpowiedzi dynamiczne
  • wymuszenia kinematyczne
Abstract

EN The following paper presents a study of dynamic responses of a passenger vehicle in typical exploitation conditions. It describes the process of acquiring data from the test rides and their further analysis using statistical values using MatLab. The analysis focuses on accelerations of sprung and unsprung mass, suspension deflection and its speed, comparing the values achieved on different road surfaces, taking into account safety limits and suspension characteristic. The data acquired are presented as graphs of density of probability and cumulative empirical probability, as well as tables listing dynamic responses undergoing analysis. The results allow for estimation of expected dynamic responses of a vehicle, thus making the preparation of future experiments more thorough.

PL Niniejszy artykuł opisuje badania odpowiedzi dynamicznych zawieszenia samochodu osobowego w typowych warunkach eksploatacyjnych. Zaprezentowano w nim sposób pozyskania danych z jazd testowych i ich dalszej analizy statystycznej w programie MatLab. Analiza skupia się na przyspieszeniach masy resorowanej i nieresorowanej, ugięciu zawieszenia i jego prędkości, porównując wartości otrzymane na różnych typach nawierzchni z uwzględnieniem typowych ograniczeń prędkości na danym typie drogi i charakterystykę zawieszenia. Zebrane dane ukazane są w formie wykresów gęstości prawdopodobieństwa i skumulowanej częstości oraz tabel opisujących analizowane odpowiedzi dynamiczne. Wyniki pozwalają na określenie przybliżonych wartości odpowiedzi dynamicznych, tym samym ułatwiając przygotowanie przyszłych badań.

Pages (from - to)

25 - 40

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.03

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/87/60

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.