Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Modelling of the Noise Propagation During the Passage of a Railway Vehicle

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Modelowanie propagacji hałasu podczas przejazdu pojazdu kolejowego

Year of publication

2019

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2019 | Journal volume: vol. 71 | Journal number: no. 2

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • modelling
  • noise propagation
  • rail vehicles
PL
  • modelowanie
  • propagacja hałasu
  • pojazdy szynowe
Abstract

EN The paper presents the process of modeling the phenomenon of noise propagation generated during the passage of a railway vehicle as a function of distance from the sound source. The basis for the development of models of sound propagation was experimental research. The experiment was conducted in the so-called "zero point", i.e. the location on a section of the route, where a railway road transforms from a embankment into a ditch and vice versa. For the cross-section at the location at the "zero" location, a model was developed which most faithfully reproduces the analysed phenomenon in real conditions.

PL W artykule przedstawiono proces modelowania zjawiska propagacji hałasu generowanego podczas przejazdu pojazdu kolejowego w funkcji odległości od źródła dźwięku. Podstawą do opracowania modeli proragacji dźwięku były badania eksperymentalne. Eksperyment przeprowadzono w tak zwanym miejscu „zerowym”, czyli usytuowaniu na odcinku szlaku, gdzie droga kolejowa przechodzi z nasypu w przekop i na odwrót. Dla przekroju w lokalizacji w miejscu „zerowym”, opracowano model, który najwierniej odwzorowuje analizowane zjawisko w rzeczywistych warunkach.

Pages (from - to)

45 - 57

DOI

10.21008/j.2449-920X.2019.71.2.05

Ministry points / journal

5

Ministry points / journal in years 2017-2021

5

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.