Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Concept of applying ASG-EUPOS and Aerosafetyshow DEMONSTRATOR+PL system for monitoring aircraft’s position

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Katedra Techniki Cieplnej, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

PL Koncepcja wykorzystania systemów ASG-EUPOS i aerosafetyshow DEMONSTRATOR+PL na potrzeby monitorowania pozycji statków powietrznych

Year of publication

2016

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2016 | Journal volume: vol. 68 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • Global Navigation Satellite Systems
  • GPS
  • ASG-EUPOS
Abstract

EN The AeroSafetyShow Demonstrator+PL project was created in response to the lack of a comprehensive solution for general aviation, which would make it possible to control aircraft flight parameters in real time. The system determines the aircraft’s position using, among other sources, the Global Navigation Satellite Systems. In order to increase the attractiveness and the level of safety of the proposed solution, the possibility of enhancing the measurements with corrections generated by the Active Geodetic Network EUPOS was taken into consideration. According to the proposed concept, which will be further verified, the final navigation solution would not be determined in the receiver unit, placed within the aircraft, but at the Mobile Controller ASSD+PL, to which autonomous measurement data and corrections would be sent.

PL Projekt AeroSafetyShow Demonstrator+PL jest odpowiedzią na brak kompleksowego rozwiązania w lotnictwie ogólnym, które pozwoliłoby kontrolować parametry lotu statków powietrznych w czasie rzeczywistym. System wyznacza pozycję m.in. na podstawie Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej. Celem zwiększenia atrakcyjności oraz poziomu oferowanego bezpieczeństwa podjęto analizę możliwości wsparcia dokonywanych pomiarów poprawkami generowanymi przez Aktywną Sieć Geodezyjną EUPOS. W odniesieniu do koncepcji, która zostanie poddana weryfikacji, ostateczne rozwiązanie nawigacyjne nie będzie wyznaczane w odbiorniku umieszczanym w statku powietrznym, lecz w Kontrolerze Mobilnym ASSD+PL, do którego przesyłane będą dane z pomiarów autonomicznych oraz korekty do obliczeń.

Pages (from - to)

21 - 28

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.3.02

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.