Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Skojarzone wartości graniczne w diagnostyce nawierzchni kolejowej

Authors

Title variant

EN Associated limit values in railroad diagnostics

Year of publication

2017

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2017 | Journal number: nr 25

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • nawierzchnia kolejowa
  • diagnostyka
  • wartości graniczne
EN
  • railway track
  • diagnostics
  • limit values
Abstract

PL W obecnym systemie utrzymania nawierzchni kolejowej opartej na ocenie jej stanu diagnostyka będzie odgrywać coraz większą rolę. Wprowadzając nowe urządzenia pomiarowe należy jednocześnie dostosowywać do nich odpowiednie wartości graniczne. Wartości graniczne powinny być skojarzone, to jest uwzględniające nakładanie się na siebie kilku czynników. Ocena nawierzchni będzie polegać na jednoczesnym analizowaniu wyników cyfrowych i obrazów jej elementów uzyskiwanych z kamer zainstalowanych na wagonach pomiarowych. Złożoność algorytmów tej oceny wymaga zastosowania odpowiednich programów komputerowych. Będą to programy hybrydowe, zawierające funkcje analityczne i reguły heurystyczne. W referacie scharakteryzowano kilka programów oceny ryzyka w nawierzchni kolejowej. Przedstawiono też koncepcję łączenia programów do oceny stanu toru z testerami, które mogą ułatwić ich stosowanie.

EN In the current Condition Based Maintenance system of the railway track diagnostics will play an increasingly important role. When introducing new measuring devices, the appropriate limit values must be adjusted at the same time. Limit values should be associated, it is taking into account overlapping several factors. The assessment of the track will consist in simultaneously analyzing the digital results and figures of the trackelements from the cameras installed on the measuring cars. The complexity of the algorithms of this assessment requires the use of appropriate computer programs. These will be hybrid programs containing analytical functions and heuristic rules. The paper presents several risk assessment programs in the railway track. The concept of linking programs to assessing the condition of the track with testers, which could facilitate their application, was also presented.

Pages (from - to)

9 - 17

DOI

10.21008/j.1897-4007.2017.25.01

Presented on

XIX Konferencja Naukowo-Techniczna „Drogi Kolejowe 2017”, 18-20.10.2017, Poznań - Wągrowiec, Polska

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

4

Ministry points / journal in years 2017-2021

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.