Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

E-governance in providing public services in Estonia: a case study

Authors

Title variant

PL E-zarządzanie w świadczeniu usług publicznych studium przypadku: Estonia

Year of publication

2017

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2017 | Journal number: nr 74

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • e-governance
  • Estonia
  • public service modernization
  • Estonian Road Administration
  • e-service
PL
  • e-governance
  • Estonia
  • modernizacja usług publicznych
  • Estoński Zarząd Dróg Publicznych
  • e-usługi
Abstract

EN In current public administration, technology and internet solutions are playing a more important role in increasing efficiency and reducing costs. This article’s aim is explaining and analysing the Estonian model of e-governance providing services to citizens via different electronic solutions. The example of the Estonian Road Administration bureau is used to illustrate the possible ways of improving public service accessibility and making the service faster and accessible from different parts of the country without a need to appear in person in the office. First the development of Estonian e-service is described and analysed, the different stages of development are discussed and theoretical aspects are evaluated. The research results led to the conclusion that the success of the public service does not depend only on the proposed solutions, but also on the availability of information to the potential users - the citizens. The e-service has to be easily accessible, useful to the user and easy to use, if these elements are already envisaged in the development stage the service can also achieve the other objectives – efficiency and cost benefits.

PL W obecnej administracji publicznej technologia i rozwiązania internetowe odgrywają rosnącą rolę w dążeniu do zwiększenia efektywności i ograniczenia kosztów. W artykule wyjaśniono i poddano analizie estoński model e-zarządzania w świadczeniu usług dla obywateli z wykorzystaniem różnych rozwiązań elektronicznych. Na przykładzie biura Estońskiego Zarządu Dróg przedstawiono różne sposoby poprawy szybkości i dostępności usług w różnych częściach kraju bez potrzeby fizycznego pojawienia się w urzędzie. W pierwszej kolejności opisano rozwój estońskich e-usług, omówiono stopnie ich rozwoju i oceniono aspekty teoretyczne. Rezultaty badań prowadzą do wniosku, że sukces usług publicznych zależy nie tylko od zaproponowanych rozwiązań, lecz także od dostępności informacji dla potencjalnych użytkowników – obywateli. Usługa elektroniczna musi być łatwo dostępna, przydatna dla użytkownika i łatwa w użyciu. Jeśli te elementy zostaną uwzględnione już w fazie rozwoju usługi, możliwe jest osiąganie także innych celów w zakresie efektywności i kosztów.

Pages (from - to)

77 - 93

DOI

10.21008/j.0239-9415.2017.073.05

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

Ministry points / journal in years 2017-2021

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.