Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Grey approach for automobile dealer evaluation based on "Internet plus automotive aftermarket"

Authors

Title variant

PL Podejście szarych systemów do oceny dilera samochodów na podstawie "Internet plus automotive aftermarket"

Year of publication

2016

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2016 | Journal number: nr 70

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • Grey system theory
  • Grey decision-making
  • Automobile dealer evaluation
  • automotive aftermarket
PL
  • teoria szarego system
  • szare podejmowanie decyzji
  • ocean dilera samochodowego
  • rynek wtórny samochodów
Abstract

EN Under the globalization background, automobile manufacturers are now exploring an effective management strategy to face the demands of uncertainty and violent market competition. To improve competitiveness, automobile manufacturers must choose competitive dealers. This paper aims to study a new evaluation approach by combining grey evaluation model with a multiple indexes evaluation system. The algorithm steps of the proposed method are summarized. And a Chinese case of automobile dealer selection is included for demonstrating the process of the approach. Results show that the approach is effective and helpful in choosing competitive dealers.

PL W świetle globalizacji, producenci pojazdów sprawdzają skuteczną strategię zarządzania adekwatną do niepewności popytu i brutalnej konkurencji na rynku. Aby zwiększyć konkurencyjność, producenci pojazdów są zmuszeni wybierać konkurencyjnych dealerów. Niniejszy artykuł ma na celu omówienie nowego podejścia do oceny przez połączenie szarych systemów systemem oceny wieloindeksowej. Zaprezentowano kolejne kroki algorytmu zaproponowanej metody. Na potrzeby przedstawienia procesu nowego podejścia wykorzystano przypadek wyboru dealerów samochodowych w Chinach. Wyniki pokazują, że podejście jest skuteczne i pomocne w wyborze konkurencyjnych dealerów.

Pages (from - to)

69 - 87

DOI

10.21008/j.0239-9415.2016.070.05

Comments

W artykule podano nazwiska autorów w oryginalnej formie właściwej dla języka chińskiego (nazwisko jako pierwsze): Xin Jianghui i Xie Naiming.

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.