Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Wyznaczniki organizacji studenckich zespołów projektowo-badawczych a kształcenie problemowe

Authors

Title variant

EN Didactic aspects of the use of virtual laboratories in education complementary

Year of publication

2013

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2013 | Journal number: Issue 73

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • kształcenie problemowe
  • scenariusz projektu problemowego
  • kurs komplementarny
  • blended learning
Abstract

PL W referacie przedstawiono propozycję programowania scenariuszy w zakresie organizacji i realizacji projektów wirtualnych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień projektowania zespołowego. Prezentację ograniczono do grupy kursów komplementarnych, w których część zajęć dotąd realizowanych w salach i laboratoriach dydaktycznych przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego, będzie wydzielona i prowadzona w formie sesji zdalnych z wykorzystaniem wydziałowej platformy edukacyjnej. Zwrócono uwagę na możliwość dostosowywania komponentów interaktywnych platformy w kontekście planowanych interakcji nie tylko w relacjach nauczyciel-student-nauczyciel, ale również student-student. Założono, że jednym z warunków brzegowych rozważanego problemu będzie projektowanie i komunikacja w zespole projektowym wyłącznie poprzez wymianę informacji na odległość. Dla ustalenia uwagi, w referacie ogólne sformułowania i sugestie wyprowadzono z przykładowych zagadnień problemowych, tematycznie związanych z planowaniem i organizacją procedur przetwarzania rozproszonego w lokalnych sieciach teleinformatycznych, z możliwością wielobieżnego i wielostanowiskowego wykonywania obliczeń numerycznych oraz akwizycją danych w czasie rzeczywistym.

EN In this paper, the proposal for organization and implementation of virtual projects is presented. Particularly highlighted issues of design team. Attention was drawn to the possibility of adjusting the components of interactive platforms in the context of planned interactions. For definiteness, the general wording and suggestions in this article are derived from actual projects. Projects are thematically linked to the organization of distributed processing procedures in local area networks. In addition, an interesting summary of the migration of data related to the implementation of projects in the function of communication and exchange of information used in distance education are presented.

Pages (from - to)

227 - 234

Presented on

Computer Applications in Electrical Engineering 2013, 15-16.04.2013, Poznań, Polska

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

9

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.