Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Powłokowa kompozytowa kładka dla pieszych o konstrukcji przekładkowej

Authors

Title variant

EN Sandwich shell composite footbridge

Year of publication

2014

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2014 | Journal number: nr 18

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • kładka dla pieszych
  • dźwigar kompozytowy przekładkowy
  • projektowanie
  • wytwarzanie
  • technologia infuzji
  • modelowanie MES
  • symulacja
Abstract

PL W artykule przedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie konstrukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, jego rozpiętość wynosi 16,00m, a szerokość użytkowa 2,60 m. Okładki przekładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winylo-estrowo-szklanymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego jest wytworzony z bloków pianki PET. Dźwigar główny kładki jest wytworzony w technologii infuzji w jednym cyklu technologicznym. Opisano program badań eksperymentalnych i numerycznych próbek, segmentów walidacyjnych oraz kładki w skali naturalnej. Projektowana kładka dla pieszych jest innowacyjna w skali światowej, zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technologicznym.

EN A concept of a composite foot-and-cycle bridge in the form of a U-shaped sandwich structure is presented. The footbridge span is simply supported, with a span length of 16.00 m and an operating width of 2.60 m. Covers of the main sandwich girder are flame-retardant vinylester-glass laminats. E-glass fabrics, used as reinforcement, are orthogonal, balanced, stapled. The core of the sandwich main girder is formed from PET foam blocks. The footbridge main girder is made using the infusion technology in one technological cycle. The numerical and experimental research programme performed on samples, validation segments and a full-scale footbridge are described The proposed footbridge is innovative in the world, both in terms of design and technology.

Pages (from - to)

7 - 15

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.